, , , , ,

Yorum: True Blood - 7. Sezon 1. Bölüm


True Blood'ın 7. sezonuyla ekranlara veda edeceği duyurulmuştu. Başta dizinin bitmesine itiraz etsem de bu kararın aslında uygun olduğunu düşündüm. Charlaine Harris'in, Güneyli Vampir serisini yazmayı bitirmesiyle dizinin ömrünün de fazla olmayacağı aklıma gelmişti. Zaten bir yerden sonra dizinin senaryosu kitap serisinden bayağı bir koptu ve dizide kitaptan bağımsız olarak daha ne işlenebilir ki diye düşünmeye başladım. Bu sezonda serinin son kitabına uygun bir bitiriş ile seriyi sonlandırabilirler, belki. Umarım dizinin sonu, kitap serisiyle aynı olmaz...

True Blood'da geçtiğimiz sezon finali ortalık bayağı karışmıştı. Sam, 'her insana bir vampir' diyerek insanları korumaya çalışmıştı ve partimsi bir organizasyon düzenleyerek insanlara bu durumun faydalarını gösteriyordu. Ama hasta vampirler düzenlenen organizasyonu basıp karmaşaya neden olmuştu. Dizinin ilk bölümü, kısa bir özetten sonra, vampirlerin neden olduğu yıkımı ve ölümü göstererek kaldığı yerden devam ediyor.



Devamı spoiler içerir.



Bölüm, partiye saldıran vampirlerin üzerine kuruluydu. Partidekilerin bazıları, kaçırılan insanları geri almaya çalıştı. Bazıları da sadece yaraların sardı. Saldırı, beklenildiği üzere büyük bir şok dalgası yarattı Ama asıl şok Tara'nın ölümüydü. Bunu hiç beklemiyordum. Dizinin son sezonu olacağı için senaristlerin Tara'yı öldürdüklerini düşünüyorum. Zaten Tara'nın ölümü dışında bu bölüm için kayda değer pek bir şey de yoktu.

Sookie, dizide bana hep olmamış gibi gelirdi. Fazla yapay, fazla abartılıydı hep. Ama bu bölümde performansını beğendiğimi söylemeliyim. Anna Paquin çok iyi bir oyuncu ama sadece ve sadece bu bölümde Sookie karakterine yakıştığını gördüm.

Bölümün bombası, dizinin final sezonunun ilk bölümünde Eric'in yer almamasıydı, bana göre. Sevgili senaristler, Eric nerede??? Evet, bir Eric fanı olarak yeni sezonda kendisini bol bol görmek niyetindeydim. Malum, geçen sezonda Eric'i alevler içinde gördükten sonra neler olacağını merakla beklemiştim. Eric bu, bundan da kurtulur ama nasıl kurtulduğunu görmek isterdim. Maalesef Eric'i bu sezonda sadece özet kısmında kısacık bir an görebildik. Bütün bölümü bir saniye de olsa Eric'i görmek için izlemiştim ve büyük hayal kırıklığına uğradım.


Dizide dikkatle izlediğim kısımlar, Pam'in sahneleriydi. Diziye biraz renk katan, vampir olayından sonra dünyanın diğer ülkelerinde neler olduğunu gösteren de bu sahnelerdi. Bir de Pam'in Eric'i araması var, tabii. Eric'in nerede olduğunu ben de Pam kadar merak ediyorum. Özellikle Pam'in Eric'in nerede olduğuna dair aldığı bilgiye verdiği tepkiden sonra daha da merak ettim.

Bölümü genel olarak değerlendirirsem, son sezona yakışır bir açılış bölümü değildi bence. Bölümün, 6. sezon sonunda aklımda kalan soru işaretlerini tamamen gidermesini beklemiyorum ama en azından minik de olsa bir ışık tutmasını beklemiştim. Senaristler bol karmaşalı, bol sorulu bir açılış yapmak istemiş olacak ki böyle bir bölüm çıktı karşımıza; Eric'in yokluğu da cabası. Jessica'nın affedilmesi gibi küçük sorunların çözüldüğü ekranlara yansıtıldı ama daha büyük ölçekli olanlar dizinin son sezonuna yayılmış gibi görünüyor. Aslında ben, diziyi nasıl bitireceklerini çok merak ediyorum.

post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder