, , , , , , , , , ,

Yorum: Not Another Happy Ending (2013)

Tür: Komedi, Romantik
IMDb Puanı: 6,2 (449 oy)
Türkçe Adı: -
Yönetmen: John McKay
Oyuncular: Karen Gillan, Stanley Weber, Iain De Caestecker, Freya Mavor, Henry Ian Cusick...
Vizyon Tarihi: 11 Ekim 2013 (Birleşik Krallık)
Süre: 102 dk.
When a struggling publisher discovers his only successful author is blocked he knows he has to unblock her or he's finished. With her newfound success, she’s become too damn happy and she can't write when she’s happy. The only trouble is, the worse he makes her feel, the more he realises he is in love with her...
Not Another Happy Ending'i Karen Gillan sayesinde duymuştum. Kendisinin Doctor Who'dan ayrıldıktan sonra neler başaracağını merak ettiğim için yer aldığı en az bir projeyi izlemek istemiştim. Filmi biraz daha araştırınca oyuncu kadrosunun Agents of S.H.I.E.L.D.'ın Fitz'i Iain De Caestecker, Lost'un Desmond'ı Henry Ian Cusick gibi severek izlediğim oyunculardan oluştuğunu gördüm. Film, ülkemizde vizyona girmediği için filmi bulmam biraz zor oldu. Ama sonunda 2 hafta önce filmi bulmayı, izlemeyi başardım.

Filmin konusunu, İngilizce bilmeyenler veya bilip de yazıyı okumaya üşenenler için kısaca anlatayım :) Baştan uyarayım, filmin konusu ucundan kıyısından, azıcık spoilerımsı bilgiler içerebilir. Jane Lockhart, çocukluk anılarını baz alarak duygu dolu bir roman yazar. Başvurduğu her yayınevi tarafından reddedilen Jane, sonunda Tom Duval'ın batmak üzere olan yayınevine gider. Tom, Jane'in kitabını basmayı kabul eder ve bir süre, birlikte kitap üstünde çalışarak çok iyi vakit geçirirler. Ama Jane, basılan kitabının kopyası eline geçince yazdığı çoğu şeyin Tom tarafından değiştirildiğini görür. Tom'la iki kitap için anlaşma yaptığından dolayı da yayınevinden ayrılamaz. Bu yüzden bir kitap daha yazıp Tom'la yollarını ayırma kararı alırlar. Bu arada Jane'in kitabı İskoçya'da çok beğenilir ve ödül alır. Bu da Jane için ünlü olmak demektir. Bu ünün getirilerinden biri de bir senaryo yazarı olan Willie'dir. Willie ile bir ilişkiye başlayan Jane, yeni kitabını yazmaya başlar. Fakat kitabın son bölümünü bir türlü yazamaz. Tom ise Jane'in hayatına Willie girdiği ve mutlu olduğu için Jane'in tıkandığını düşünür. Jane'in kitabını tamamlaması için de Jane'i tekrar kötü hissettirmeye çalışır. Ama bunu yaptıkça Jane'e aşık olmaya başlar.

Not Another Happy Ending, aslında kitaptan uyarlanan bir film. Kitabını okumadığım için yorumumda kitap-film karşılaştırması yapmayacağım. Ayrıca chick-lit türünde kitapları pek okumadığım için, bunu da okumayı düşünmüyorum. Yine de, filmin kitaptan uyarlama olduğunu ve filmi çok beğenip kitabını da okumayı düşünenleri bilgilendirmek istedim.

Film, baştan sona romantik-komedi kokuyordu ve şu yaşıma kadar izlediğim romantik-komedi filmlerini toplasam bir elin parmaklarını geçmez. İzlediklerimin de yarısından sonra sıkılmaya başlıyorum ve oyuncuların aşkı için yaptıkları şeylerle dalga geçmeye başlıyorum. Ama Not Another Happy Ending'te böyle bir şey yaşamadım. Aksine, filme bayıldım!

Filmi bayılarak izlememin en büyük nedenlerinden biri, Karen Gillan; daha doğrusu oyuncular ;) Karen, girdiği her role nasıl da sevimlilik katıyor, anlayamıyorum. Kendisini Amy Pond dışında bir rolde görünce biraz garipsemiş olsam da Jane Lockhart'ı başarıyla canlandırdığını düşünüyorum. Diğer başrol oyuncusu Stanley Weber'ı ilk defa izledim, kendisini daha önce başka bir yerde görmemiştim. Iain De Caestecker ve Henry Ian Cusick de filmi izleme nedenlerimdendi. İkisi de oldukça başarılıydı. Ama en çok Iain De Caestecker'ın güldüren sahnelerini sevdim.

Oyuncuların çoğu İskoç olunca ve film İskoçya'da çekilince, tam 102 dakika boyunca İskoç aksanına maruz kalıyorsunuz. Bu da filmi izlemek için ayrı bir neden, tabii :) Stanley Weber'ın konuşması biraz garip gelmişti. Daha sonra kendisinin aslında Fransız olduğunu öğrendim ve rolün üstesinden gayet iyi geldiğini düşündüm.

Senaryo çok karışık değil; bu da İngilizcesi iyi olmayanlar için büyük artı. Fakat İngilizcesi iyi olanlar, konuşmaları ve yapılan şakaları anlayarak filmden daha çok zevk alacaktır. Ayrıca senaryo, benim gibi romantik-komedi tercih etmeyenleri de memnun edecek seviyede başarılı. Sürpriz unsuru da iyi kullanılmış. Özellikle filmin sonuna doğru gerçekleşen bir olay yüreğinizi ağzınıza getiriyor.

Not Another Happy Ending, kahkahalarınıza Karen Gillan gibi yetenekli oyuncuların eşlik ettiği bir romantik-komedi filmi. Hem İskoç aksanı olsun hem romantik olsun hem de senaryosu sıkmasın diyorsanız, fragmana bir göz atın. Hatta imkanınız varsa filmi bulup izleyin, pişman olmayacaksınız ^_^


post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Bu yazını gördüğüm an aklımdan geçen ilk şey şu oldu; "Hey Doctor! Amy yaşıyor!!!" :D
    Doktor Who'ya ve doğal olarak Karen Gillan'a bayılırım. Bir yerlerde bir şeyler yaptığını biliyordum ama açıkçası bu filmi bu kadar çabuk beklemiyordum. Gördüğüm çok iyi oldu :)
    Bu yorumu yazdığın ve bu bilgiyi paylaştığın için teşekkürler! Bakalım Amy kızımız Yazar Jane olunca nasıl oluyormuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Karen, DW ile tanıdığım oyunculardan ve kendisine bayılıyorum. Yer aldığı diğer projeleri izlemek/incelemek için de sabırsızlanıyorum ^_^

      Sil