, , ,

Lanetli Maraton | Ekim 2021 | Liste


Farklı bir yazıyla herkese merhaba 🙋 Yılın en sevdiğim mevsimi, sonbaharın ortalarındayız artık. Soğuyan havalar, yağmur kokusu, yumuş yumuş battaniyeler, sıcacık içeçekler... Kısacası tam da kitap okunacak havalar benim için 🖤 Hem şu zamanı en iyi şekilde değerlendirmek hem de okuma hedefimde ilerleme kaydetmek için Karanlık Şato'nun her ekim düzenlediği Lanetli Maraton'a katılıyorum 🎉 

Maratona katılmak için sunulan üç nesneden birini seçmeniz gerekiyor. Ben, her ne kadar içimden el aynası demek geçse de tüy kalemi seçtim. Sonradan pişman oldum mu, hayır. Ancak tüy kalemin maddelerinin beni epeyce zorladığı ve zorlayacağı kesin 😬 

Bu seneki maratonun konseptini şahsen ben çok beğendim. Siz de katılmak isterseniz Karanlık Şato'nun şuradaki Instagram hesabını ziyaret edebilirsiniz. Maratonu daha eğlenceli hale getirmek için seçtiğiniz nesnenin maddelerine önceden bakmamanızı tavsiye ederim 😏 

Spoiler vermemek adına hangi kitabı hangi madde için okuyacağımı belirteceğim sadece. Maddelerin ayrıntılı açıklamalarını Karanlık Şato'nun Instagram hesabında bulabilirsiniz. Maratonda okumayı planladığım kitaplar şu şekilde: 

(1) Mezarlık Kitabı: Cilt 1 
(2) İlahi Komedya 
(3) Fahrenheit 451: Çizgi Roman Uyarlaması 
(4) Dune Sapkınları 
(5) Cthulhu'nun Çağrısı 
(6) Aşk ve Gurur ve Zombiler 

Ekim ayının temasına ve kulübün ruhuna sadık kalmak adına olabildiğince korku, gizem gibi türlerden kitaplar seçmeye çalıştım. Bu maraton için Lovecraft'ın setini almıştım, listeye o kitaplardan da ekleyebildiğimi ekledim. 

Şu İlahi Komedya gözümü acayip korkutuyor, yaklaşık 11 yıldır kitabı okumayı hep sonraki senelere bırakıyordum. Bakalım, bu maraton vesilesiyle kitabı okuyabilecek miyim... Pek sanmıyorum ama, neyse 😬 Gerçi, ilerleyen günlerde İlahi Komedya'yı değiştirip yerine başka bir kitap da koyabilirim. Çünkü İlahi Komedya'nın o maddeyi karşıladığından pek emin değilim. Aklımdaki diğer kitapları kitaplığın derinliklerinde aramaya üşendiğimden, şimdilik ikinci maddeye gözüme ilk çarpan kitabı yani İlahi Komedya'yı koydum. 

Aynı şekilde Dune Sapkınları'nı da değiştirebilirim. Bunun için kitaplığı biraz daha kurcalamam, rafların arkalarına bir göz atmam gerekiyor. Listemi hafifleştirmek adına da listemin içine bolca çizgi roman sıkıştırdığımı görmek, sizleri şaşırtmayacaktır diye tahmin ediyorum 😏 

Şu anda Lovecraft'ın Karanlıkta Fısıldayan'ını okuyorum. Onu bu akşam bitirip hemen maratona başlamak istiyorum. Maratona katılmayı düşünenlere ve katılanlara kolaylıklar diliyorum! 👻 

post signature
Paylaş:

4 yorum:

  1. Geçen sene katılmıştım. fırsat bulursam bu yıl da katılabilirim. KEyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
  2. İlahi Komedya'yı üniversitede işlediğimizden beri okumak isterim ama henüz okuyamadım. Elimde yok zaten. Tavsiye edebileceğiniz bir baskısı var mı? Hangi yayınevinden almalıyım?

    Bu tarz etkinliklere bayılıyorum. Bu maratona hiç katılmadım ama her yıl en az 7-8 etkinliğe katılırım. Genellikle uzun süreli etkinlikler tercih ediyorum çünkü kısa sürede hedefleri tutturmak zor oluyor. Umarım sen listeni tamamlarsın. Keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim elimde de bu baskısı var, bayağı eski bir baskı... O zamanlar İlahi Komedya'yı basan başka bir yayınevi var mıydı, hatırlamıyorum. Ama ben de şöyle güzel, bol açıklamalı bir baskısını edinmek istiyorum. Gözüme Everest'in baskısını kestirdim. Önceden Alfa'yı alma taraftarıydım, basımı hoşuma gitmişti. Fakat çevirisiyle alakalı bir şeyler duydum, bazı olaylar olmuş vs. Şimdilik o olayın sonuçlanmasını bekliyorum, ona göre hareket edeceğim. Tavsiyemi de ondan sonra yapabilirim herhalde 😊 Yine de kitabın çevirmeninin yetkin ve donanımlı biri olmasına dikkat etmenizi önerebilirim.

      Ben etkinlik insanı değilim sanırım; daha etkinliği okurken çoğunda kendimi kısıtlanmış gibi hissediyorum. Ama böyle, teması hoşuma giden ve beni bayağı bir serbest bırakan etkinliklere katılmayı da seviyorum 🖤 Süresi ekimle kısıtlı olsa da ben, en azından kendi kendime, kitapları bitirene kadar etkinliği uzatacağım galiba 😬 Teşekkür ederim 😇

      Sil