, ,

Kitap Alışverişi | 24


Gecikmiş bir alışveriş yazısıyla merhaba 🙋 Bayağıdır şöyle, yüklü bir kitap alışverişi yapmamıştım. Kitaplığımda okunacak bir ton kitap olsa da hiçbiri şimdilik ilgimi çekmiyordu. Ben de okumalara yeni yeni döndüğümden şu heyecanım geçmeden okuyabileceğim, kısa kitaplar edinmek istedim. Mayısın son günlerinde, bir süredir almak istediğim bazı kitapları da sepete atıp alışverişimi gerçekleştirdim.

Alışverişin ayrıntılarına geçmeden önce neyi, neden aldığımdan bahsedeyim kısaca. Aklımdayken Sonsuz Geceler'i ve Yıldız Tozu'nu almak istedim. Bunları sonraya bırakınca ya almayı unutuyorum ya da bir bakıyorum kitaplar tükenmiş, yeni basımı da bir ömür sonraya çıkacak oluyor. Şu sıralar bilim kurgu okuyasım olmasa da İşte Tanrılar'ın konusu ilgimi çok çekti. Yazarının Asimov olduğunu görünce kitabı çekinmeden sepete attım. Emma'yı bitirdikten sonra başka bir Austen kitabını okumayı çok istiyordum. Northanger Manastırı'nı edindim hemen. Euripides'in ve Sophokles'in kitaplarını da kısa okumalar yapmak için aldım. Yaratma Cesareti, taa lisanstan beri alınacaklar listemdeydi. Aklıma gelince onu da almak istedim. Pál Sokağı Çocukları'nı küçükken okumuştum ve kitaptan çok etkilenmiştim. Tam metinli halini almayı istiyordum hep. Sitede karşıma çıkınca onu da sepete ekledim 😇

İthaki indirimini görünce, alışverişi Kitapyurdu'ndan yapmaya karar verdim. Mayıs ayına özel İthaki'de %45 indirim vardı, yanlış hatırlamıyorsam... Siparişi geçen cumartesi günü verdim ve o gün içinde kitapların hepsi temin edildi. Ancak kargoda, anlayamadığım bir gecikme yaşandı. Kargo, bulunduğum şehre pazartesi erkenden ulaşmasına rağmen kargonun elime geçmesi ertesi günü buldu. Kargonun takibini yaptığımda ise pazartesi günü beni evde bulamadıkları için teslim edilemediği gibi bir not düşüldüğünü gördüm. Bu notun kargo dilindeki karşılığının, kargoyu o gün yetiştiremedikleri olduğunun farkındayım. Çünkü kaçtır bu notu görüyorum ve kaçtır ertesi günü kargo elime ulaşıyor.

Bir de şöyle bir durum söz konusu: Bu kitapların benim elime bir gün içinde geçmesi gerekiyordu. Çünkü Kitapyurdu'nun bir günlük kargo seçeneğini tercih etmiştim. Bu bir günlük gecikmeyi o kadar da kafama takmıyorum. Ancak bu kargo seçeneğinin herkese sunulmamasını garip buluyorum. Şöyle ki, aynı kitaplardan oluşan sepeti sipariş vermek istediğimizde, bana ve kardeşime farklı kargo firmaları sunuluyor. Mesela, bu bir günlük ve ücretsiz olan kargo seçeneği bende bulunmuyor. Aksine, ne kadar yüklü bir alışveriş yapmış olsam da kargo ücretini ödememin gerekeceği çeşitli kargo firmaları sunuluyor. Kitapyurdu'nun üyeye özgü ek indirimler verdiğini biliyordum. Ancak bunun, kargo firmalarını da kapsadığından haberim yoktu. 

Paketin durumundan da hiç hoşnut değilim. Kitaplar kartona sarmalanmış, bantlanmış ve yollanmış resmen. Bu eylemin sonucu da fotoğrafta görülüyor. Kitapların kenarları, uçları, sırtı ezilmiş ve yırtılmış. Kitaplar ikinci el sanki... Çizgi romanlar altta olduğu için, bu muameleden en çok onlar etkileniyor. Bir de daha büyük oldukları için bükülmemeleri, zarar görmemeleri çok küçük bir ihtimal... Bunu önlemek için yapabilecekleri o kadar çok şey var ki... Kitapyurdu da her seferinde alınabilecek bütün önlemleri yok sayarak yolluyor kitapları. Sonuç olarak; iade etmekle uğraşmaya değmeyecek ancak insanın gözüne batacak derecede, ufak ufak bir çok hasarı olan kitaplar okurların eline geçiyor. Şu minik hasarlar o kadar çok sinirimi bozuyor ki, anlatamam 😒

Kısacası, ben bu alışverişimden hiç memnun kalmadım. Kitapyurdu'ndan da bir daha zor alışveriş yaparım. Çünkü bu bir değil, iki değil... Kendileri en azından paketleme işini düzeltene kadar başka sitelere yöneleceğim. Sizin memnun kaldığınız, tavsiye edebileceğiniz siteler var mı?

post signature
Paylaş:

4 yorum:

  1. Northanger Manastırı güzel bir kitaptır. Ben severek okumuştum.

    Kitap Yurdu'ndan alışveriş yapmayı ben de bu sebepten bıraktım. 2-3 kere hasarlı kitap gönderdiler. Kitapların hasar alması çok normal çünkü paketlemeyi düzgün yapmıyorlar. Bu yüzden artık oradan alışveriş yapmıyorum. Yeni favorilerim BKM Kitap ve Kitap Sepeti. Tavsiye ederim.

    Hepsini iyi günlerde oku :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bu hasarlar kesinlikle kötü paketlemeden kaynaklanıyor. Önerilerin için çok teşekkürler 😊

      Sil
  2. Ben hala kitap okuyamıyorum 😪 kitap okumayanlara derdim ki nasıl yaa napıyorsunuz siz o zaman?!?! ama şuan gözümde büyüyor nasıl oluyor ben de anlamadım😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de benzer şekilde düşünürdüm, ama deneyimleyince anlıyor insan... Benim de halen arada okuyasım gelmiyor; önceden zorlardım kendimi ama şimdi akışına bıraktım 😇 Bir de yarım bıraktığım veya okumaya devam ettiğim kitaplarımı göz önüne koyuyorum. Hem hatırlatıcı görevi görüyor hem de kitabı gördükçe okuma isteğim canlanıyor gibi 😊

      Sil