, , , ,

Aylık Rapor | Temmuz 2020


Temmuz ayının raporundan herkese merhaba! Bu ayı bolca yazarak, biraz da okuyup izleyerek geçirdim. Geçen senenin kitap yorumlarını bitirdim sayılır, son incelemeyi yazıyorum. Kitabı okur okumaz incelemesini yazdığım zamanlara geri dönebileceğim artık 😇

Yazılacak inceleme olunca kitap okuyasım gelmiyor benim. Kitapları genelde silip süpürerek okuduğumdan başladığım her kitap, birkaç güne biten kitap oluyor. Biten her kitap da yazılacak bir inceleme anlamına geliyor. O yüzden tam incelemeler bitti derken, okuduğum yeni kitaplarla listeyi o eski kabarık haline getirmeyi başarıyorum. Böyle giderse bu yazılacaklar listesinin sonu hiç görünmeyecek, diye düşünüp bir şeyler yapmaya karar vermiştim. Son bir senedir okumamı biraz kontrol altında tutmaya çalıştım. Önceliği yorum yazmaya verdim ve sonunda, istediğim o noktaya geldim 🙌 Yazılacak, Dünyalar Savaşı'nın incelemesi kaldı bir tek; onu da şu sıralar yazdığım için incelemelere bitti gözüyle bakıyorum 😏

İncelemeler bittiği için kitap okumaya döndüm ve biz arkadaşlarla yine toplandık; Dune'un filmi çıkmadan bir Dune daha patlatalım, dedik. Dune Tanrı İmparatoru ile Dune okumalarına kaldığımız yerden devam ediyoruz 😉 Kitabın henüz başlarında olmama rağmen, serinin önceki kitaplarına kıyasla Dune Tanrı İmparatoru'nu hem kurgu hem de üslup açısından çok farklı buldum. Bu farklılığın neyden kaynaklandığına dair ise hiçbir fikrim yok. Bakalım, Dune evreninde beni ne gibi sürprizler bekliyor. Kitabın incelemesi ise kitap biter bitmez gelecek ✌️

Bu senenin en çok dizi izlediğim ayı, temmuz olabilir. Temmuzun birinde Dark'a bir başladım, bitirene kadar da başka bir şey izleyemedim. Diziyi kardeşimle birlikte, sindire sindire ve bölüm aralarında deliler gibi tartışma yaparak izledik. Bu ay izlediğim bir diğer dizi ise Killing Eve'di. Şuradaki en son yazdığım Dizi Notları'nda bu iki diziden bahsettim. Killing Eve hakkında yazarken fark ettim ki bunun yeni sezonu gelmiş, hatta geleli aylar olmuş. Yazıyı bitirir bitirmez hemen açtım 3. sezona baktım. Araya kitap incelemeleri girince sezon yarıda kaldı. Bu hafta bu sezonu bitirip yeni dizi arayışına girmeyi planlıyorum. Benim dizi tarzım az çok belli, diye düşünüyorum. Var mı şöyle bildiğiniz, ilginç bir kurgusu ve sağlam karakterleri olan bir dizi?

Siz temmuz ayını nasıl geçirdiniz, neler yaptınız?

post signature
Paylaş:

3 yorum:

  1. Arada bana da oluyor öyle... Şunu yapacağım diyorum, yapamıyorum ama kimseye bahsetmediğim şeyleri yapabiliyorum 😄 Umarım en kısa zamanda edinirsin Dune'u ve umarım amaçlarımıza ulaştığımız, güzel bir ay geçiririz 😊

    YanıtlaSil
  2. Temmuz benim de en çok dizi izleidiğim ay oldu. Ben farklı türlerde 3-4 diziyi birden izliyorum. O an ruh halim hangisini isterse onu açıyorum.

    Hep derim çok kitap okumak güzel bir şey ama o kitapların yorumlarını yazmak insanın çok vaktini alıyor. Geçen sene çok fazla kitap okudum ama kitapların yorumunu yapmayı bir noktada bıraktım. Sonra da kitabın bende etkisi geçti diye yazmadım. Halbuki çok güzel kitaplar okumuştum ve bitirdiğimde şunları şunları anlatırım diye kafamda kurmuştum. Yorumu çok ertelememek gerekiyor yoksa o yazılar hiç yazılmıyor. Şu an bloğuma yazmak istediğim 20 civarında yazı var, yaz rehavetinden kurtulabilirsem bir yerden başlayacağım.

    Keyifli bir ağustos diliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dediğin gibi çok vakit alıyor ve ipin ucunu bir kaçırdın mı, devamı geliyor... Bir yazmadım, iki yazmadım derken bir bakmışım yorumu yazılacak 10 kitap birikmiş 😱

      Bir ara ben de, acaba yorum yazmasam mı, diye düşünmüştüm. Ama fark ettim ki, incelemesini yazacağım için daha derin bir okuma yapıyorum. O yüzden yorum yazmayı bırakmadım, bu konunun daha da üstüne düştüm. Toparladım sayılır artık 😇 Bundan sonra okudum mu, incelemesi hemen gelecek 😄

      Benim de kitap yorumları dışında yazmak istediğim çok yazı var. Şu sıcaklar üşengeçlikle birleşince olmuyor, yazılmıyor...

      Teşekkürler. Daha üretken olduğumuz, güzel bir ay geçiririz umarım 😊

      Sil