,

Etkinlik: Film Meydan Okuması


Merhaba, bugün bir etkinlik yazısı ile geldim 😊 Uzun zamandır bir etkinliğe katılmıyordum ve filmlerle ilgili bir şeyler de yazmıyordum, böyle yazılar yazmayı özlemişim. Hem biraz blog canlanır hem de bunun gibi farklı yazılarla burayı zenginleştiririm, diye düşündüm ve Şule Uzundere'nin başlattığı Film Meydan Okuması'na katılmak istedim.

Etkinlikte mayıs ayı boyunca her gün cevaplanması gereken, filmlerle alakalı sorular bulunuyor. Beni az biraz biliyorsunuz, başlattığım işi kırk yıl sonra bitiririm. O nedenle etkinlikteki konu başlıklarını gün gün işlemek yerine, soruları kısa cümlelerle açıkladığım tek bir yazıda toplamayı tercih ettim.

Siz de bu etkinliğe katılmak isterseniz, buraya tıklayarak Şule'nin bloguna gidebilir, etkinliğin ayrıntılarına ulaşabilirsiniz 😉

1. En az sevdiğiniz film hangisi?
Etkinliğe doğrudan böyle bir soruyla başlamak beni biraz zorladı. En sevdiğim film sorulsaydı pat diye yanıtlardım fakat bu soruda böyle kalakaldım 😄 Aklıma gelen ilk film, The Last Airbender oldu. Animasyonunu defalarca izlemiş biri olarak şunu söyleyebilirim: Animasyonu son bölümden başlayarak tersten izlemek bile bu filmi izlemekten daha iyidir.

2. En son izlediğiniz film hangisi?
The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy. Biraz kafa dağıtmak için arada sırada açıp izliyorum bunu. Martin Freeman'ın bebeksi gençliğini izlemek de cabası...

3. En sevdiğiniz aksiyon/macera filmi oyuncusu?
John Wick filmleriyle kalbimdeki yerini sağlamlaştıran Keanu Reeves.

4. En sevdiğiniz korku filmi hangisi?
Psycho. Kan, vücut parçaları gibi iğrençliği kullanarak korkutmaya çalışan korku filmlerden ziyade psikolojik olarak rahatsızlık veren korku filmlerini seviyorum ben.

5. En sevdiğiniz drama filmi hangisi?
Dead Poets Society. Açıklamama gerek yoktur sanıyorum 😉

6. En sevdiğiniz komedi filmi hangisi?
Kara mizaha bayılıyorum, Heathers'ta da bundan bolca var.

7. Sizi mutlu eden bir film seçin.
Bu sefer aklıma gelen ilk filmi yazmak yerine biraz düşünüdüm. Çünkü o filmi, cuk diye oturduğu için aşağıdaki bir başka soruya koymayı seçtim ve farklı yanıtlar da vermek istiyorum. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban diyorum o yüzden. Bence karakterlerin de en mutlu olduğu film bu, zira bundan sonra her şey tepetaklak olmaya başlıyor. Ayrıca kendisi, izlediğim ilk HP filmi oluyor, bu film beni mutlu etmesin de hangisi etsin 😇

8. Sizi mutsuz eden bir film seçin.
Aynı şekilde, bir üsteki soruda aklıma gelen ilk filmi buraya da koyacaktım. Hangi filmden bahsettiğimi anlamışsınızdır artık 😏 Bu soruda da biraz düşündüm ve kardeşimle bana çocukluk travmamızı yaşatan Kutup Ayıları: Muşka ile Mişka'yı seçtim. Bir çizgi film, bir çocuğu bu kadar mı üzer... Yavruların kayboluşunu, annelerini arayışını ve bu ailenin hayatta kalma çabasını halen daha hatırlıyorum. Bak, yine duygulandım 😢

9. Repliklerini ezberlediğiniz bir film seçin.
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. LOTR ile çocukken tanışan Tolkien fanları gibi ben de önce Türkçe repliklerini, daha sonra orijinallerini ezberleyene kadar izlemiştim filmleri. İkinci ve üçüncü filmi izlemek için bile ilk filmden izlemeye başlardım ki sıra bozulmasın 😄 İlk filmin repliklerini ezberlememek biraz güç...

10. En sevdiğiniz yönetmen kim?
LOTR gibi bir şaheseri, şaheserliğini koruyarak beyaz perdeye aktarmayı başardığı için Peter Jackson diyorum.

11. En sevdiğiniz sinema salonu hangisi?
Cinemaximum'un Forum Bornova'daki sinema salonunu seviyorum. Liseden beri film izlemeye buraya giderim. Bu salonu seçmemde nostaljinin de etkisi var yani. Ayrıca bana en yakın sinema salonu bu ve bir alışveriş merkezinin içinde olduğundan, etrafında çeşitli mağazalar da bulunuyor. Gerçi, filmleri sinema salonunda izlemiyorum bayağıdır; buraya en son ne zaman gittiğimi bile hatırlamıyorum. Ama bende yeri ayrıdır burasının 😇

12. En sevdiğiniz animasyon hangisi?
Inside Out. Yaratıcı ve altı dolu bir senaryoya sahip, sadece çocuklara değil yetişkinlere de hitap edebilen müthiş bir animasyon.

13. En iyi kitap uyarlaması sizce hangisi?
Call Me by Your Name. Hem de tartışmasız... Tek eksiği Vimini sanırım ama film, bunu fazlasıyla telafi ediyor. Kitabın hissettirdiklerini filmiyle de hissettirebilen, böyle müthiş başka bir yapım gelmiyor aklıma. Öyle ki, uzun bir aradan sonra blogda yer verdiğim ilk inceleme de bu filme ait. Buraya tıklayarak filmin incelemesine ulaşabilirsiniz.

14. En sevdiğiniz film repliği hangisi?
İki Kule'de Aragorn'un "What do you fear, my lady?" sorusuna Éowyn'in verdiği "A cage. To stay behind bars until use and old age accept them and all chance of valor has gone beyond recall or desire." yanıtı favori repliğim. Çevirisi şu repliğin hakkını tam olarak veremiyor ama "Kafesten. Ta ki yaşlılıktan ve alışkanlıktan parmaklıklar ardını kabullenip büyük işler başarma isteği hatırdan ve gönülden silininceye kadar parmaklıklar arkasında kalmaktan." çevirisini de çok seviyorum.

15. En sevdiğiniz bilim kurgu filmi hangisi?
Şu soruya ne yazsam, diye inanın çok düşündüm. Çünkü izlediğim filmlerin çoğu bilim kurgu ve ben izlediğim çoğu bilim kurguyu çok seviyorum. Bilbo'nun doğum günü konuşması gibi oldu açıklama, ama neyse 😂 Üstünde biraz düşündükten sonra Inception'ı seçtim. Nedenini merak edenleri şuradaki film yorumuma alayım. Zira nedenleri listelemeye kalksam, bu yazıyı bitiremem 😄

16. Bu sene, şimdiye kadar, izlediğiniz en iyi film hangisi?
Bu sene izlediğim filmlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmez herhalde. İçlerinden en çok Shaun of the Dead'i beğendim. Olaylara girişi biraz yavaş olduğundan, daha önceleri filmi birkaç kez ilk 10-15 dakikada filan yarım bıraktığım olmuştu. Ama sonrası, gülmekten yanaklarımı ağrıttı.

17. Geçen sene izlediğiniz en iyi film hangisiydi?
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain. 2019'da izlediğim en acayip ama en güzel filmdi.

18. Sizi hayal kırıklığına uğratan bir film seçin.
Troy. Bu oyuncu kadrosuna rağmen umduğumu bulamadığım bir filmdi.

19. Favori aktörünüz?
Haluk Bilginer'in oyunculuğunu her zaman başarılı bulmuşumdur.

20. Favori aktristiniz?
Cate Blanchett'a bayılıyorum ve bunu Lórien Hanımı'nı canlandırdığı için söylemiyorum; tam bir Lórien Hanımı olduğu için kendisi, favori aktristim.

21. Sizce en çok abartılan film hangisi?
Recep İvedik. Hatta serinin tüm filmlerini buraya koyuyorum. Kaliteli değil, komik hiç değil. Çok basit buluyorum ben bu karakteri, küfürle güldüreceğine de hiç güldürmesin daha iyi.

22. Sizce en az kıymeti bilinmiş film hangisi?
Kıymeti bilinmemiş denince aklım hemen Firefly'a kaydı ama Firefly bir film değil 😏 Ama onun da kıymeti bilinmiş değil hani, bir kez daha hatırlatayım istedim. Interview with the Vampire diyeyim buna da. Anne Rice'ın değerinin de çok fazla bilindiğini düşünmüyorum açıkçası.

23. En sevdiğiniz film kahramanı hangisiydi?
Bu nasıl bir soru böyle 😒 Nasıl seçim yapayım ben şimdi 😔 Aklıma gelen ilk karakteri yazıyorum: Elio Perlman. Timothée Chalamet'nin müthiş performansıyla kitap sayfalarından fırlayıp ekranda can bulmuş resmen. Kitap okumayı seven, meraklı, zeki, içedönük, hem utangaç hem cüretkar biri.  Seviyoruz kendisini 💙

24. Favori belgeseliniz?
Belgeselleri oturup bölüm bölüm izlemiyorum ben. Youtube'da denk geldiğim, ilgimi çeken videolar genelde bir belgesele ait oluyor; belgeselleri o şekilde izliyorum yani. How the Universe Works'ü çok seviyorum. Uzayla ilgili merak ettiğim birçok soruya cevap verebilen, görsel açıdan da tatmin edici bir yapım.

25. Kimsenin seveceğinizi zannetmediği ama sevdiğiniz bir film seçin.
Romantik filmleri genelde tercih etmem, Keira Knightley'nin oyunculuğunu beğendiğimi de pek söyleyemem. Ama Pride and Prejudice'a bayılmıştım.

26. Kirli zevkiniz olarak nitelendireceğiniz bir film seçin.
Tiyatro dışında müzikalleri sevmem, romantik filmleri tercih ettiğim de söylenemez. Ama Grease'i tüm bunlara ve içeriğindeki sorunlu temalara rağmen severek izlemiştim, izliyorum.

27. En sevdiğiniz klasik film hangisi?
Breakfast at Tiffany's. Filmin güzelliği ve başarısı, Hepburn'ün zarafeti ve yeteneğiyle yarışır cinsten...

28. En güzel film müzikleri hangisindeydi?
Aynı filmi yazmamak için biraz düşündüm ve Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2'yu seçtim. Aslında bütün HP filmlerinde kullanılan besteleri beğeniyorum, fakat Lily's Theme beni benden alıyor.

29. Bir konuda fikrinizin değişmesine yol açan film hangisi?
Jeux d'enfants, izlediğim en tuhaf romantik filmdi. Sanırım bu yüzden, romantik filmlere bakışımı da değiştirdi. Klişelerle dolu romantizmi izlemeyi sevmiyorum ben galiba ya 😁

30. En sevdiğiniz film hangisi?
Aynı filmleri yazmayayım dedim o kadar, ama yapacak bir şey yok. Call Me by Your Name diyorum bir kez daha. Şu filmi yukarıdaki en az 5 soruya daha yazmamak için ne kadar çabaladığımı bir bilseniz... Filmi ilk izleyişimin üstünden o kadar zaman geçti, film hakkında halen daha bu kadar çok konuşuyorsam, kendisini en sevdiğim film ilan edebilirim herhalde 😬

31. En kısa zamanda izlemek istediğiniz film hangisi?
Little Women. Çıkalı kaç ay oldu bir türlü izleyemedim şu filmi, hep unutuyorum. Ama izlemeden önce kitabı tekrar okumak istiyorum çünkü kitabı çocukken okumuştum, birkaç sahne dışında pek bir şey hatırlamıyorum.

post signature
Paylaş:

8 yorum:

  1. Call Me By Your Name sürekli karşıma çıkıyor, bu kadar güzelse neden hala çıkmadı bizde 😂 Nasıl kaçırdı yayıncılar :D Ben de böyle bir kaç yazıda bitirmeyi düşünüyorum, her gün yazamam çünkü 😂 Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben filmi geç keşfedenlerdenim, yurt dışında çıktığı sıralarda bizdeki sinemalarda ne durumdaydı bilmiyorum ama araştırdım biraz... Bizde de çıkmış diye buldum 😏 En iyisi bir seferde yazıp bitirmek bence de 😄 Teşekkür ederim, yazını merakla bekliyorum 😊

      Sil
  2. Ben bu etkinliğe bayıldım :) o kadar güzel filmler listeledim ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neleri listelediğinizi merak ettim doğrusu 😊

      Sil
  3. Ya görsel çok güzel olmuş. Böyle yetenekli olduğunu bilseydim başta etkinlik görseli için sendne yardım isterdim :-)

    The Last Airbender'ın filminin hiç olumlu eleştiri aldığını görmedim. Bu yüzden uzak duruyorum. Dizisini çok severdim çünkü. Şimdi Netflix gerçek oyuncularla tekrar çekiyor seriyi. İçimden bir ses o uyarlama da iyi olmayacak diyor.

    Keanu Reeves, John Wick rolüye hepimizin kalbini fethetti.

    Sapık benim de favori korku filmim. Başroldeki erkek oyuncunun oyunculuğunu unutamam.

    Sanırım her madde hakkında yorum yapabilirim :-) Yorumum çok uzun olmasın diye burada kesiyorum. Etkinliğe katıldığın için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için ben teşekkür ederim 😊

      Sil
  4. Recep İvedik konusunda sonuna kadar katılıyorum sana... Ayrıca Inception da hak ettiği yeri bulmuş bu paylaşımda. Ben de katılacaktım bu etkinliğe ama Mayıs ayım çok dolu geçti, belki soruları bölerek birkaç post halinde paylaşabilirim ^^ Bazı soruların cevaplarını hiç bilmiyorum 🙊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğunsan, soruları bölüp parça parça işlemek daha kolay olur bence de 👍 Soruların zorladığı oluyor, ama üstünde düşünüp cevaplarken çok eğlendim ben 😄 Yazılarını bekliyorum o zaman 😏

      Sil