, , , , , , , , ,

Yorum: Jules Verne - Dünyanın Merkezine Yolculuk

Tür: Bilim Kurgu, Fantastik, Macera, Klasik
Goodreads Puanı: 3,79 (68.644 oy)
Orijinal Adı: Voyage au centre de la Terre
Yayınevi: Taksim & Taksim Yayınları
Çeviri: Necla Turan
Basım Yılı: 2005
Sayfa Sayısı: 144
Hamburg'un eski mahallesindeki küçük bir evde, genç ve çekingen Axel, amcası jeolog ve madenbilimci Profesör Lidenbrock'la birlikte çalışmaktadır. Delikanlı, bu sabırsız ve öfkeli profesörün yanında yaşayan güzel bir Estonyalı kıza, Graüben'e aşıktır. Bir gün profesör, eski bir elyazmasının içinde bir şifre bulur ve hayatları o andan itibaren altüst olur. Onaltıncı yüzyılın ünlü İzlandalı bilgini Arne Saknussemm, bu şifrede, İzlanda'daki sönmüş yanardağ Sneffels'in kraterinden Dünya'nın merkezine indiğini açıklamaktadır! Profesör Lidenbrock büyük bir heyecana kapılır ve yeğeni Axel'le birlikte İzlanda'ya gider. Sakin ve soğukkanlı rehberleri Hans'ın eşliğinde, yanardağın gizemli derinliklerine inerler... Yerin altında, sürprizlerle dolu bir yolculuk onları beklemektedir.
Jules Verne'in kitaplarıyla babamın vasıtasıyla tanışmıştım. İçinde Dünyanın Merkezine Yolculuk'un da olduğu 10 kitaplık bir mini seti bana hediye ederek kitaplara ısınmamı sağladı. Ben de şimdi, Okuma Şenliği sayesinde, 9 yıl önce okuduğum Dünyanın Merkezine Yolculuk'u büyük bir zevkle tekrar okudum.

Kitaplara ve fantastik türüne, Dünyanın Merkezine Yolculuk'u okuduktan sonra ilgi duymaya başladım. Bu kitap sayesinde bilimi ve uzayı merak ettim; galaksileri, gezegenleri ezberledim; kendimi sonu gelmeyen belgesellere kaptırdım ve Harry Potter'la tanıştım. Bu yüzden de Jules Verne'in bendeki yeri apayrıdır.

Jules Verne'in en çok hayal gücüne hayranım. Bulunduğu zamanın çok ötesinde düşünebilen, yaratıcı bir insan kendisi. Kitapları da bu yaratıcılığı fazlasıyla gösteriyor. Dünyanın Merkezine Yolculuk'u ilk okuduğumda, kurguda yer alan inanılmaz olaylar büyülemişti beni. Kitabı şimdi elime alınca dahi, Verne'in hayal gücü beni hayrete düşürüyor. Yazdıklarının gerçek olmadığını bilmeme rağmen, bilimsel gerçekleri bir kenarı koyuyorum ve kitabın keyfini çıkarıyorum.

Verne, diğer kitaplarında olduğu gibi Dünyanın Merkezine Yolculuk'ta da bilimden bolca yararlanıyor. Dünyanın Merkezine Yolculuk, biraz masal tadında bir kitap olsa da kitapta geçen çoğu olay bilimsel gerçeklerle desteklenmiş. Özellikle bu kitapta Verne, yer kabuğunun altında yer alan gerçek olması imkansız bir dünya tasvir etse de; bilimi kullanarak bulunduğu dönemdeki insanların kafasında soru işaretleri ya da belkiler bırakmıştır diye düşünüyorum. Bana göre hayal gücü, bilimle buluşunca ortaya hem daha gerçekçi hem de daha fantastik bir dünya çıkıyor.

Kitabın, okuduğum en sürükleyici kitaplardan biri olduğunu da belirtmeliyim. Karakterlerin çıktığı macerayı çocukken de soluksuz okumuştum, şimdi de öyle okudum. Başları derde girdiğinde nefesimi tuttum, sorunları çözdüklerinde rahat bir nefes aldım, şahit oldukları harika yerleri hayal ettim; ben de o maceranın içindeymişim, dünyanın merkezine onlarla birlikte iniyormuşum gibi hissettim.

Elimdeki kitap oldukça eski bir basım. Çeviri de çocukların rahatça anlaması için biraz sadeleştirilmiş. Bu açıdan baktığımda çevirinin başarılı olduğunu söyleyebilirim. Ama yetişkinseniz, İthaki'nin çıkardığı gibi kitabın tam metin çevirisini yapan bir basımını almanızı tavsiye ederim. Bu arada, yukarıda yer alan konu da İthaki'nin basımının arka kapak yazısı. Taksim & Taksim Yayınları'nın basımının arka kapağında konu ile ilgili bir bilgi bulunmuyor; onun yerine yayınevi, çocuk klasiklerinde bulunan kitapların isimlerine yer vermiş.

Dünyanın Merkezine Yolculuk, bilimle desteklenmiş kurgusu ve sürükleyiciliğiyle bambaşka bir dünyanın kapılarını açıyor. Her çocuğun mutlaka okuması gerektiğini düşündüğüm bu kitabı sadece çocuklara değil, herkese tavsiye ediyorum.



Bir İngiliz kaptanın teorisini hatırladım. Teoriye göre dünya içi boş dev bir küreydi. Kürenin içindeki hava basınç yüzünden ışıklı ve aydınlıktı. Pluto ve proserpina adlı iki yıldız da kürenin içinde esrarlı yörüngeler çizerek geziniyorlardı. Acaba o kaptan gerçeği mi söylemişti?





post signature
Paylaş:

6 yorum:

  1. Kitabı okumadım ama filmini izlemiştim. Muhteşemdi. Güzel bir yorum olmuş, ellerine sağlık :) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Kitabı okumanı şiddetle tavsiye ediyorum ;)

      Sil
    2. KİTABIDA TAVSİYE EDİYORUM . HARİKA BİR KİTAP. DEFALARCA OKUDUM DEVAMDA EDİYORUM . FİLMİNİDE DEFALARCA İZLEDİM ÖNERİYORUM

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bu basımını bulmanız biraz zor olabilir, ama kitabın diğer basımlarını kitapçılarda bulabilirsiniz :)

      Sil
    2. İSTEDİKTEN SONRA HER KİTAPÇIDA VE KÜTÜPHANEDE BULABİLİRSİN

      Sil