, , ,

Lanetli Maraton | Ekim 2021 | Değerlendirme


Lanetli Maraton'un değerlendirme yazısından herkese selamlar 🙋 Karanlık Şato'nun Cadılar Bayramı'na özel olarak düzenlediği Lanetli Maraton'a katılmıştım bu ay. Maraton listemi de şurada paylaşmıştım. Maratonu nasıl geçirdiğimin ayrıntılarına geçmeden önce, maratonu kısaca hatırlatayım.

Size sunulan üç nesneden birini seçip o nesneye ait maddeleri karşılayan kitaplar okumanız gerekiyor. Ben, tüy kalemi seçmiştim. Bu seçime göre de 6 maddelik şu listeyi tamamlamam gerekiyordu:

(1) Bir hayalet hikayesi oku.
(2) Kitaplığında en uzun süredir okunmayı bekleyen kitabı oku.
(3) Adında ya da kapağında ışık, ateş, alev, mum, vb. olan bir kitap oku. 
(4) En az 400 sayfalık bir kitap oku. 
(5) İçinde harita veya çizimler olan bir kitap oku. 
(6) Sert kapaklı veya ciltli bir kitap oku. 

Listemi hazırladığımda, ilk aklıma gelen veya gözüme çarpan kitapları listeye dahil etmiştim. Listeyi yapıp paylaştıktan sonra kitaplığımı biraz kurcaladım. Listemdeki bazı kitapları, maddeleri daha iyi karşılayacak ve maratonun atmosferine daha uygun olacak kitaplarla değiştirmeye karar verdim. Değişmiş haliyle maraton listem fotoğraftaki gibi oldu ve şu şekilde listelendi:

(1) Mezarlık Kitabı: Cilt 1
(2) Mutluluk
(3) Dune Grafik Roman: Cilt 1
(4) Ben, Kirke
(5) Cthulhu'nun Çağrısı 
(6) Aşk ve Gurur ve Zombiler

Listeme şöyle bir baktığımda yarısını değiştirdiğimi görüyorum 😬 Önceki listemde yer alan İlahi Komedya, 11 senedir kitaplığımda okunmayı bekliyordu. Ancak kitaplığımda İlahi Komedya'dan daha uzun süredir okunmayı bekleyen kitapların olduğunu da biliyordum. Kitaplığın derinliklerinden Mutluluk'u bulup çıkardım. Çocukken şu kitabı biraz karıştırdığımı hatırlıyor gibiyim ama okumadığıma eminim. Kitabı nasıl edindiğimi hatırlamıyorum. Neyse ki, kitabın içindeki not bana hem kitabı edinme şeklimi hem de kitabın elime hangi tarihte geçtiğini gösteriyor. Kitabın ilkokul öğretmenimin bana doğum günü hediyesi olduğunu, kendisinin yazdığı nottan ve altına not ettiği tarihten anlıyorum. Yıl ise 2001... Mutluluk neredeyse 20 yıldır kitaplığımdaymış. Bu maraton vesilesiyle canım öğretmenimin hediyesi olan bu kitabı hatırlama ve bu kitapla tekrardan tanışma imkânım oldu. 

Listemde değiştirdiğim bir diğer kitap Fahrenheit 451 yerine geçen Dune'du. Filmin gazıyla Dune'un çizgi romanına bakmak istemiştim. Çizgi romanın kapağının listedeki üçüncü maddeyi zorla da olsa karşıladığını düşünüyorum. Sonuçta uydular, güneş ışığını yansıtarak birer ışık kaynağı haline geliyorlar. Bence, bu kitap bu maddeye oldu gibi 🤷

Son olarak Dune Sapkınları yerine hem daha kısa hem de maratonun ruhuna daha uygun bulduğum Ben, Kirke'yi koymuştum. 404 sayfa olan Ben, Kirke dördüncü maddeyi ucu ucuna karşılıyor 😌 

Şimdi, gelelim maratonun sonucuna... Listedeki bütün kitapları okuyamadım, maalesef 😑 Ben, Kirke ve Cthulhu'nun Çağrısı dışındaki kitapları bitirebildim. Maratona geç katıldığım için listemdeki her kitabı bitirecek zamanım olmadı. Ayın on üçünde listemi yapıp paylaşmışım. Yani 13 gün eksiğim var. Maratona biraz daha erken katılsaydım, bütün kitapları bitirebilirdim diye düşünüyorum. Sonuçta iki buçuk haftada 4 kitap bitirmişim ki, ben bu kadar kitabı yaz mevsiminde bile okumamıştım 😲

Maraton bitse de ben, kendi kendime maratonu sürdürmeye karar verdim. Kasım ayını da korku temasıyla geçirip bu türlerde kitaplar okumayı planlıyorum. İlk okuyacaklarım da listemde kalan, okuyamadığım o iki kitap olacak.

Okuduklarımın incelemelerini en kısa zamanda yazmaya çalışacağım, diyeceğim ama içlerinden sadece Aşk ve Gurur ve Zombiler'in incelemesini yazacağım sanırım. Çizgi romanların diğer ciltlerini de okuduktan sonra incelemelerini yazmak niyetindeyim. Mutluluk'un ise incelemesini yazmayı düşünmüyorum. Kısaca Mutluluk'un, özellikle çocuk yetiştirme anlayışı konusunda ne kadar değiştiğimizi gösteren bir okuma olduğunu söyleyebilirim. Onun dışında kitap hakkında bahsetmek istediğim bir nokta yok, ne yazık ki...

Sonuç olarak, listemi tamamlayamasam da çokça keyif aldığım ve bol okumalı bir Lanetli Maraton geçirdim. Yıllık okuma hedefime yaklaşma konusunda bu maratonun katkısı çok oldu. Ayrıca okumalarımı eğlenceli hale de getirdi. Karanlık Şato'ya ve ekibine bir kez daha teşekkürler 🖤

post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Kitaplığında 20 senedir okunmayı bekleyen kitap olan tek kişi ben değilmişim. 15-20 önce olduğum ama henüz okumadığım kitaplarım var. Süre inanılmaz geliyor ama hep sonradan aldıklarımı okuyunca onlar öyle kaldılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu konuda yalnız olmadığımı bilmek içimi rahatlattı valla 😌 Evet, hep öyle oluyor. Sonradan aldıklarıma sarıyorum ben de, öncekileri unutuyorum. Artık aklıma ne zaman gelirlerse o zaman okuyorum diğerlerini 😄

      Sil