, ,

Kitap Alışverişi | 20


2020'nin ilk alışveriş yazısıyla merhaba 🙋 En son paylaştığım alışveriş yazısının üstünden bir yıldan fazla bir zaman geçmiş. Aslında bu süre zarfında aldığım kitaplar da oldu; fakat bunları hep birer ikişer, ders kitaplarının yanında aldığım için her birine yazı hazırlamaya gerek görmedim ki yoğunluktan dolayı o kitapları paylaşmayı da unuttum 😬 Her neyse, bundan sonrası için aldıklarımı not edip yazılarını hazırlamaya çalışacağım 😊

Bu alışverişimde de ders kitaplarının yanına birkaç kitap almak istemiştim, ama sonuç bu oldu 😄 Mitolojiyle kendimi bildim bileli ilgiliyim fakat bu ilgiyi besleyecek bir eylemde bulunmaya fırsatım yoktu. Özellikle Yunan mitolojisiyle ilgileniyorum ve bununla ilgili kulakdan dolma, oradan buradan edindiğim bilgilere sahibim. Bu konu ile ilgili öğrenmeyi şöyle doğrudan, kaynağından yapmayı çok istiyordum. O nedenle Herodotos'un Tarih'ini aldım. İlyada'yı şu anda okuyorum; Odysseia'yı da elimde bulunsun diye aldım. İlyada bittikten hemen sonra, ara vermeden devam etmek istiyorum çünkü. Herakleitos'un Fragmanlar'ını CMBYN'den beri istiyordum, İş Bankası'nın çıkardığını görünce onu da sepete attım. Ben, Kirke'yi ise ucuz bulduğum için aldım; %40'tı indirimi, yanlış hatırlamıyorsam... Kitabı ileri bir tarihte nasılsa alacaktım, yapılan indirimi görünce şimdi almak daha mantıklı geldi.

Alışverişi Kitapyurdu'ndan yaptım, çünkü ders için almam gereken bir kitabı burada bulabildim. Alışverişlerimi hep karttan ödemeli, kapıya kargo ile teslim şeklinde gerçekleştiriyordum. Kardeşim ise sıklıkla teslim noktasından almayı tercih ediyor ve bundan bayağı memnun. Sitenin teslim noktasından alımlarda belli bir ücret üstüne fazladan puan verdiğini de görünce, Kitapyurdu'nun teslim noktasını denemek istedim.

Kitapların biri hariç hepsi aynı günde temin ediliyordu. Siparişi akşama doğru vermiştim, kitaplar da birkaç saat içinde temin edildi. Ders kitabımın temini 3 gün olmasına rağmen bir sonraki gün o da temin edildi ve kargolandı. Teslim noktasına varışı da hafta sonundan dolayı 1-2 günü buldu. Perşembe günü verdiğim sipariş, pazartesi günü teslim noktasına ulaştı; ben de ertesi gün gidip aldım.

Siparişin hızı konusunda çok memnunum. Aynı şekilde, teslim noktasında da bir sorun yaşamadım. Ama bu paketleme nedir böyle? Kitapyurdu'ndan yaptığım son alışverişimde de paketlemeden memnun değildim, bunda da memnun kalmadım. Kitaplar şeffaf, incecik bir plastiğe sarılı bir şekildeydi fakat bu bile tam anlamıyla gerçekleştirilmemişti bu sefer... Kitapların bir yanı tamamen açıktaydı, bu kısımdaki plastik kaplamanın nasıl o hale geldiğini ise çözemedim. Yırtılmış desem, değil; kaplama kaymış desem, o da değil... Paketlemeyi makineler yapıyor, diye düşünüyorum zira böyle bir hatayı bir insanın yapabileceğini sanmıyorum. Bu yarım yamalak paketleme, diğer alışverişlerimdeki gibi, karton bir kutuyla kaplanmıştı. Kitaplardaki hasar neyse ki minimum düzeydeydi ama kutunun içinde, kitapların bir o yana bir bu yana savrulabileceği boşluklar olduğu sürece hasar görmeleri işten bile değil... Siteden yaptığım her alışveriş sonrası doldurduğum anketlerinde, balonlu naylon kullanımıyla ilgili bir şeyler yazıyorum. Umarım yakın bir zamanda şu konuyu ele alırlar ve paketleme tarzlarını gözden geçirirler.

Kısacası, memnun kaldığım fakat daha iyi olabileceğini düşündüğüm bir alışveriş gerçekleştirdim. Teslim noktası seçeneğini ise gelecekte sıklıkla kullanacağım gibi görünüyor. Yeni kitaplarımı okumak için sabırsızlanıyorum 😍

post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Teşekkür ederim, bir katkımın olmasına sevindim 😊 Evet, bir ara her yerdeydi o kitap. İngilizcesi'ni okumuştum ben ve çok beğenmiştim. Çevirisini merak ediyorum, bakalım nasıl yapmışlar...

    YanıtlaSil
  2. Hepsi birbirinden güzel görünüyor birkaçını listeme ekledim | Bu arada sizide son yazıma bekliyorum :)

    YanıtlaSil