, , ,

Ne(ler) Yapıyorum | 7


Sonunda ben de yaz tatiline girdim! Az önce son raporumu da bitirdim ve artık resmi olarak tatile girmiş bulunuyorum ^_^ Son final sınavımın üstünden birkaç gün geçse de raporu bitirmeden tatil moduna girmek istemedim. Kendimi kitaplarda kaybedip raporu unutabileceğim aklıma geldi de... Giderayak bütlere kalma gibi bir durumum olmasın diye raporu bitirmeden elimi kitaplara sürmedim. Ama sonunda onu da bitirerek sayfaların arasında kaybolabileceğim, öğlenleri güneş altında kediler gibi mayışabileceğim günlerin kapısını açmış bulunuyorum :D Bu yazıyı da bitirir bitirmez aylardır yarım kalan kitapları bitirip yenilerine yelken açacağım :)

Yarım kalan kitaplar demişken... Şu anda okuduğum tam 6 kitap var.

  

  
  

Edgar Allan Poe'nun Bütün Hikayeleri'nden birkaç öykü okumuştum kış aylarında. Kitap çok ağır olduğu için yanımda taşıyıp yolda okuyamıyorum, doğal olarak. Artık, bu yaz kitabı bitirmek istiyorum. Ender's Game'e başlayalı ise neredeyse 1,5 yıl oluyor. Finallerden bunaldığım bir zaman birkaç bölüm okumuştum ama kitap yine yarım kaldı. Bu yaz bitmeden onu da bitirip yorumlamak istiyorum. Belki kitabın Türkçesini edinip okumaya oradan devam ederim, henüz karar verebilmiş değilim ;) Yolda'ya hem adının hakkını vermek hem de kitabın zevkine daha fazla varabilmek için için okula giderken okumaya başlamıştım ve hep yollarda okumuştum. Onu da tatil zamanı, evde okumaya devam edeceğim. Boş Koltuk beni biraz depresif yaptığı için ara vermiştim. Ama final haftasında ona da şöyle bir bakmıştım. Böyle, stresli olduğum zamanlarda okumam gerekiyormuş, onu anladım. Zira karakterlerin başına gelen kötü ve talihsiz olayları iyi bir günümde okuyunca hele de kendimi kitaba çok kaptırdıysam, modum biraz düşebiliyor; kötü bir günde ise onların başlarına gelenleri, yaşadıklarını okudukça tek derdimin 5 soruluk bir sınav olmasına seviniyorum :D Ara Dünya'yı geçenlerde okumuştum. Yaklaşık iki bölüm okuyup uzunca bir süre ara verince neler okuduğumu pek hatırlamadığım için kitaba en baştan başlamam gerekmişti, ama olsun :D Önceden okuduğum yere kadar geldikten sonra üstüne 1-2 bölüm daha okudum. Kitabı muhtemelen haftaya bitirip yorumunu yazarım :) Okuduğum son kitap ise Kuşatma ve Fırtına. Serinin ilk kitabında olanları bir hatırlasam, bu kitap su gibi akacak ama, işte... Okumam gereken bir ton kitap varken, koskoca bir kitabı da sırf neler olduğunu hatırlamak için tekrar okumak istemiyorum. Umarım okudukça, ilk kitapta neler olduğunu hatırlarım :D

  

Son birkaç ayda muhteşem diziler keşfettim, ama ne yazık ki hepsini aklımda tutamadım :D Aklıma geldikçe Yorum Cadısı'nın instagram hesabında paylaşırım diye düşünüyorum. Aklımda kalanlar ise The Messengers, Wayward Pines ve Jonathan Strange and Mr. Norrell. The Messengers ilk bölümlerde ilginç gibi gelse de son birkaç bölümdür çerezlik dizi havasında sanki. Böyle giderse diziyi sadece izleyecek bir şeyler bulamadığım zaman, arada sırada izlerim sanırım. Wayward Pines ise ilk dakikasından itibaren beni kendisine bağladı; Jonathan Strange and Mr. Norrell da aynı şekilde... İkisinin de kitaptan uyarlama olduğunu öğrenince kitaplarını edinip okumak istedim ama sonra aklıma, yüksekliği boyum kadar olan okunacak kitap kulem geldi, vazgeçtim :D Şimdilik dizileriyle idare edeceğim artık :)

 

The Theory of Everything hakkında çok şey duyduğum için filmi bayağı merak etmiştim. Finaller başlamadan filmi izledim ama o sıralar bilgisayarım bozuk olduğu için filmin ortasında kasıp kapanıyordu. Ben de sinirlenip filmi yarım bırakmıştım. Bir de, son dakikalar bana çok üzücü gelmişti; filmi yarım bırakmamda onun da etkisi var tabii :D Şimdi laptopa format atıldığına ve her şey düzeldiğine göre filme kaldığım yerden devam edebilirim ve yorumunu da filmi bitirdikten sonra yazıp bloga koymayı düşünüyorum. Çünkü Eddie Redmayne, yeni crushım; kendisini ve oyunculuk yeteneğini bol bol övebileceğim bir yazı yazıp içimdekileri dökmem gerek :D Kendisinin rol aldığı bir başka yapım olan Jupiter Ascending'i ise final haftasında, sınavlardan bunaldığım bir zaman izlemiştim galiba. Film çıktığı zaman neden izlemedim, bilmiyorum zira film beklentimin bayağı üstündeydi. Kesin, hakkında kötü yorumlar okuduğum bir filmle karıştırdım ben bunu; yoksa, böyle düşük beklentiyle muhteşem bir film izlememin imkanı yok :D

post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder