17 Aralık 2015 Perşembe

Yorum: Lynne Matson - Ada (Nil, #1)

Tür: Aşk, Genç-Yetişkin, Gizem
Goodreads Puanı: 3,91 (2.375 oy)
Orijinal Adı: Nil
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Çeviri: Bige Turan Zourbakis
Basım Yılı: 2015
Sayfa Sayısı: 440

Gizemli Nil Adası'nda kurallar belliydi. Bir yılınız vardı. Kaçmak ya da hayatta kalmak için tam 365 gün.

On yedi yaşındaki Charley kuralları bilmiyordu. Hatta nerede olduğundan bile haberi yoktu. Hatırladığı son şey sıcak hava ve kendinden geçtiğiydi. Uyandığındaysa kayalık bir arazide çırılçıplaktı.

Kaybolmuş ve yalnız hisseden Charley, adada uzun süre hiçbir insana rastlamamıştı, ta ki gençlerin lideri Thad ile karşılaşana kadar. Artık, adadan kaçmanın ne kadar zor olduğunu öğrenmişti... ve tabii bir de âşık olmanın. Thad'in zamanı doluyordu ve Charley, geleceklerini kurtarabilmek için önce Thad'i kurtarması gerektiğini fark etmişti. Ancak tehlikelerle dolu bu adada en büyük tehdit zamandı!

"Ada'yı bitirdiğimde tırnaklarım yenmiş, sinirlerim gerilmişti ve kalbim yerinden çıkacak gibi atıyordu. Nefesinizi kesecek kadar heyecan verici."
-Kasie West, Dönüm Noktası romanının yazarı

"Elinizden bırakamayacağınız, sayfaları ardı ardına çevireceğiniz bir hikâye!"
-Mary E. Pearson, Hayata Uyanmak romanının yazarı

"Gerilim dolu, güçlü bir çıkış romanı. Ada'nın sinematografik anlatımı ve tehlikelerle dolu doğası, Lost dizisi hayranlarına yepyeni bir bölüm gibi gelecek."
-Publishers Weekly

"On numara!"
-Voya (Starred Review)
Ada, kapağıyla ilgimi çeken kitaplardandı, konusu hakkında pek bir bilgim olmadan başladım kitaba ve başladıktan bir hafta sonra, geçtiğimiz ay bitirdim.

Öncelikle, kitabın kurgusunu pek sağlam bulmadığımı söylemeliyim. Her tür kitapta ama özellikle de gizem ve fantazyanın ağırlıkta olduğu kitaplarda kurgu, benim için önceliklidir. Kurgunun inşasının kitabın -özellikle de bu iki türe ait kitapların- kalitesini belirlediğini düşünüyorum. Ada ise, gizemin ön planda olduğu bir kitap. Kurgunun, bu gizemi bir ölçüde aydınlatması gerektiğini beklerdim. Adanın nasıl oluştuğu/oluşturulduğu, insanların oraya nasıl ve neden geldiği/getirildiği gibi birçok soru işareti, aklımdan hala silinmedi; cevaplanmayı bekliyor. Gerçi, kitabın sonlarına doğru bunlara bir açıklama gelir gibi oldu ama o da bir tahminden fazlası değildi. Cevapların mantık çerçevesinde, sağlam bir temele oturtulmuş olarak verilmesini beklemiştim ama bu konuda umduğumu bulamadım. Ada bir seriye ait olduğundan, umarım bu cevapları devam kitabında bulabiliriz.


Konu olarak kitabı çeşitli serilere benzetenler olmuştu, aslında ben de bu gruptanım :D Kitabı karakterler ve kurdukları düzen bakımından Labirent serisine, adanın sahip olduğu gizem itibariyle de Lost'a benzetiyorum ben. Ada'nın, bu iki seri gibi gizem ve merak unsurları oldukça yüksek. Ayrıca, kitap inanılmaz akıcı. Bu akıcılığın nedeni olarak, merak etmekten kaynaklanan bir okuma isteği olduğunu düşünsem de; aynı zamanda yazarın üslubundan kaynaklanan diyalog ve monologların fazla olmasının da akıcılığı bayağı etkilediğini düşünüyorum. Ama bu, akla betimlemelerin yetersiz olduğunu getirmesin. Şahsen ben, betimlemeleri yeterli düzeyde ve yoğunlukta buldum.

Kitabın basımı ise bir harika ^_^ Zaten son birkaç kitapta dikkat ediyorum da Yabancı Yayınları, basım kalitesini tavana çıkarmış durumda. Her kitaba özel iç tasarımlar yapmalar, kitabı ciltli çıkarmalar, deri cildin üzerine ayrıntılar eklemeler... Kitabın kapağı da orijinal olunca Ada, basım kalitesi konusunda benden tam puan aldı.

Ada'yı severek okudum; akıcılığı yüksek, betimlemeleri yerindeydi. Kitabın sadece kurgu yönünden zayıf olduğunu düşünüyorum zira var olan gizemin çözülüşü, bu gizemin ardında yatan nedenler beni tatmin etmedi. Kurgunun bir kitabın bel kemiği olduğunu düşündüğüm için, kurgusu sağlam olmayan kitaplara genelde ortalama bir puan veriyorum ki Ada'da olan da bu... Umarım serinin ikinci kitabında bu gizemlere ışık tutulur. Son olarak, Ada'yı genç-yetişkin türü sevenlere tavsiye ediyorum :)



Söz vermek hiçbir anlam ifade etmez, diye düşündüm. Şimdiki ana dair bir istektir, geleceğin gerçeği değildir.





post signature

20 yorum:

  1. Yaaa bu kitabın kapağı o kadar güzel ki! Beni benden alıyor, direkt al beni diyor. Hala alamadım ama çoook merak ediyorum, Lost'u hatırlatması bile güzel valla. :D Ki herkes de sevmiş, sen de beğenmişsin. Seri olması iyi olmuş, ayrıntılı ayrıntılı okuruz her şeyi. Çok güzel bir yorum olmuş canım eline sağlık. Bu arada tesadüfe bak ben de yılbaşı çekilişinde blogumda bu kitabı hediye ediyorum. :D Katılmak isteyenlere söylemiş olayım bu yorumu okuyup. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapak çok etkileyici ya! Buradan duyurmuş olalım, senin çekilişi de ^_^

      Sil
    2. Aynen al beni diyor! Konu da ilgimi çekti benim, umarım düzgün bir temel vardır en önemlisi bu. Bakalım en kısa sürede alabilirim inşallah. :D

      Sil
    3. Biraz geç yazıyorum ama gerçekten harika bir kitap aşk var macera var çok güzel tam benim istediğim gibi bir kitap

      Sil
  2. Sonu efsane der geçerim erkek olarak bi ara ağlatti diyebilirim

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi kesinlikle tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  4. Harika harika harika kitap müthiş 2. Kitap ne zaman çıkar bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle süper bir kitap herkese tavsiye ederim 2. Kitabı sabırsızlıkla bekliyorum 😊

    YanıtlaSil
  6. 2.kitabı 18 Martta çıkıyor kitabın ismi Sırlar Çözülüyor bu kitap bazı soruları cevaplıcak gibi duruyo ve kitabın kapağı yine harika...

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Evet, 3. kitabın Nil on Fire adı ile yurt dışında mayısın son günü çıkması bekleniyor.

      Sil
  8. Kitabin 2. Sinde meraklara cevap gelecektir. Bence onu da okuyun.

    YanıtlaSil
  9. ÇOK HARİKA BİR KİTAP. HAYATIMDA OKUDUĞUM EN İYİ KİTAPLARDAN BİRİ...!!!

    YanıtlaSil
  10. Kitap çok güzel.Bölüm 18'deyim.Kitap çok akıcı ve merak sayesinde kitabın sayfalarını çevirmek istiyorsunuz.Aklımda Nil Adası ile ilgili çok soru var.Umarim bu sorulara bir sonraki bölümlerde cevap gelir.Ayrıca karakter sayısının az olması da daha çok akılda kalıcılığı sağlıyor.📖📖📖

    YanıtlaSil
  11. Bayıldımm! Tek kelimeyle muhteşemdi.Ana karakterlerin kendi aralarındaki diyalogları tekrar tekrar kendini okutacak kadar güzel.Şahane uslubuyla harika bir kitap yazmış yazarımız.Özellikle Thadi'in Nil adasını kavramaya çalışması beni kendine hayran bıraktı. Sırf Thad için okunur bi kitap.Kitabı okumadım adeta o adada onlarla beraber yaşadım.Eğer okumak için tereddütleriniz varsa onları bir kenarıya fırlatın ve hemen Adayı okuyun.İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
  12. Ben bu kitabı okumaya yeni başkadım ama tarihler karışık bu anlam bozuklugu yaratıyormu yani bir sorun oluyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabı okuyalı bayağı oldu, ama sorun olmuyordu diye hatırlıyorum :)

      Sil
  13. Arkadaslar bugun sadece bir zafer diye alay etti nil yaziyo adanin ismi nil adasi degilmi nasil oldu

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...