, , , , , , ,

Yorum: Guillaume Musso - Kâğıt Kız


Kitabın Adı: Kâğıt Kız
Yazarı: Guillaume Musso
Yayınevi: Doğan Kitap
Orijinal Adı: La fille de Papier
Çeviri: Gülçin Şahin
Basım Yılı: Nisan 2011, 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 312

   Kitabı bitireli bayağı oldu; rapordu, makaleydi, finallerdi derken yorumu yazamadım bir türlü... Finaller de bittiğine göre artık kitap-dizi-film üçlüme geri dönebilir, blogumla daha fazla ilgilenebilirim ^^,
   D&R'ın indirimli kampanyasından alınan kitaplardan biriydi Kâğıt Kız. Nette birçok kişinin şiddetle önerdiğini okuyunca D&R'ları dolaştım ve sonunda buldum :) 
Devamı spoiler içerir.
   Ünlü yazar Tom Boyd, piyanist sevgilisi Aurore'dan ayrılınca kendini hayattan soyutlar. Evden dışarı çıkmaz ve sürekli içmeye başlar. Yarım kalan üçlemesinin son kitabını da yazamaz çünkü Aurore onun ilham perisidir ve o, ilham perisini kaybetmiştir. Derken yağmurlu bir günde terasına çıplak bir kız düşer ve bu kız, Tom Boyd'un üçlemesinin baş kahramanı Billie olduğunu iddia eder. Kızın uzun uğraşları sonucu, Tom buna inanır ve bir anlaşma imzalarlar. Billie, Aurore'la Tom'un arasını yapacaktır karşılığında da Tom'dan kitabı bitirmesini ister. İki taraf da anlaşmaya sadık kalmaya çalışır çünkü planlamadıkları birçok şey olur ve Tom'un Billie'ye aşık olması da bunun içindedir.
   Bir daha böyle bir kitap okuyacak mıyım bilmiyorum... İlk sayfalar, bu kızın cidden roman kahramanı olup olmadığını bilmemenin verdiği merakla hızla çevrildi. Ortalara geldikçe kitabın umduğumdan da basit olduğunu düşünmeye başladım ve birazcık hayal kırıklığına uğradım. 'Ben bunun nasıl biteceğini biliyorum ya.' havalarına girdim. Hatta kendime o kadar çok güvendim ki, kitabın ortasındayken son sayfaları açıp okumadım bile ki kitabın sonunu çok merak ediyorsam yaparım öyle şeyler :D Kitabı bitirince ise basit gibi gözüken bu kurgunun aslında ne kadar zekice hazırlandığını anlamış oldum.
   Kitap oldukça akıcı, yazarın dili de sadeydi. Ama yazarın üslubu biraz farklı geldi bana, genelde Fransız yazarların kitaplarıyla karşılaşmadığım için sanırım. Fakat bu farklılık iyi bir şey zira hem kurguya hem de üsluba bayıldım. Etrafımdakilere, aşırı derecede sevdiğim kitaplarla ilgili şunu söylerim: Bu kitap ile ilgili aklımda kalan ne varsa silinse de bu kitabı, ilk okuyuşumda hissettiğim bütün duygularla tekrar okusam. İşte, Kâğıt Kız için de bu geçerli.
    Anlatılmaz yaşanır derler ya, ben de Kâğıt Kız için anlatılmaz okunur diyorum ve kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum :)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Sığırları yatıştırmak için yemlerini birayla karıştırıp, onlara klasik müzik dinletiyorlar. Bu doğruysa, tabağındaki biftek Aurore'un konçertolarını dinlemiş olabilir. Hatta belki de ona âşık olmuştur. Gördün mü, ortak bir yönünüz var!
-Sayfa 36



ARKA KAPAK




Paylaş:

2 yorum: