, , , , , , ,

Kitap Alışverişi | 17


Herkese merhaba :) Bir alışveriş yazısıyla daha buradayım :D Geçenlerde ufacık bir sepet oluşturup sipariş verirken, henüz hazırlamadığım alışveriş yazılarımın olduğu aklıma geldi. Ben de, o sipariş gelmeden bunları aradan çıkarmak istedim ve bahsetmeyi unuttuğum bütün alışverişleri bu yazıda topladım.

Eylülde yaptığım alışverişlerden İlknokta alışverişimi hemen paylaşamadım; Sandman'den kaynaklı bir gecikme nedeniyle bu siparişin yazısı ileri bir tarihe kalmıştı. İlknokta dışında, Instagram üzerinden yaptığım bir alışverişi ve sahaflar olarak genelleyeceğim, eski kitap alışverişlerimi de bu yazıya eklemek istedim. Aslında, bu sahaf alışverişlerini ayrı bir yazıda toplayacaktım; fakat İlknokta alışverişimde çok kitap yoktu. Bu yüzden, onları da bu alışveriş yazısına ekleyip ortaya böyle karman çorman bir şey çıkardım :D


İlknokta alışverişiyle başlayalım, o zaman...

İskandinav Mitolojisi'nin ciltli baskısının sınırlı olduğunu duyunca, İlknokta'dan hemen bir sepet oluşturdum. Yanına Mars Yıllıkları'nı ve yeni Sandman'i de attım. Kitapları ön siparişteyken, eylül ortası gibi almıştım. 2 hafta kadar kitapların çıkmasını bekledim. Sandman dışındakilerin temin edildiğini görünce İlknokta'ya mail attım. Sandman'in dağıtımdan kaynaklı bir sorun nedeniyle gecikeceği bilgisi verildi ve ardından tarafıma kısmi gönderim yapıldı. Araya hafta sonunun da girmesiyle, kitaplar 4 gün sonra elime geçti. İskandinav Mitolojisi ve Mars Yıllıkları'nın olduğu paket, kitaplara zarar gelmesin diye balonlu naylonla çok güzel sarılmıştı. Nitekim kitaplarda hiçbir hasar yoktu. Kargo şirketi olarak Yurtiçi'ni kullanmıştım ve onda da bir sorun yaşamadım. Sandman'in gelişi ise ekim ortasını buldu. Neyse ki o kargoda da bir sorun çıkmadı ve kitap hasarsız bir biçimde elime ulaştı.


Sandman'i beklediğim sıralarda, Koray Bey'in buradaki kişisel hesabında Yüzyılın En İyi Bilimkurgu Öyküleri'ni sattığını gördüm. Birkaç gün düşündükten sonra, kitabı almaya karar verdim. Kitabın sahaflardaki fiyatını gördükçe, doğru kararı verdiğimi düşünüyorum :) Ödeme kısmında benim dikkatsizliğimden kaynaklı gecikmeler olsa da, sorunsuz bir alışveriş gerçekleştirdiğimi söyleyebilirim. Kitabın yanında kazandığım tanışıklık da, aldığım paket kadar değerli benim için ^_^ Kendisine bir de buradan, hem özenle hazırladığı paket için hem de güzel muhabbeti için teşekkür ediyorum :)

Şimdi, gelelim sahaflardan aldıklarıma...

İlkbahardan itibaren, 2-3 ayda bir sahaflara uğrayıp birer ikişer kitap aldım. Bu süre zarfında, Nadir Kitap'tan da ilk alışverişimi gerçekleştirmiş oldum :) Dekavil Sahaf'tan Kerouac'in Yalnız Gezgin'ini alarak Ayrıntı basımlarını sonunda tamamladım. Kargo ödememek için de yanına On Küçük Zenci'yi attım. Alışveriş öncesinde kitapların kondisyonu, basımları vs. ile ilgili mesajıma geri dönüş yaparak ilgilendiler de... Kargo hızlıydı, kitaplar da belirtildiği gibiydi. Kısacası, Nadir'den memnun kaldığım bir alışveriş yapmış oldum.

Elimden geldiğince Tolkien'ın kitaplarının eski basımlarını toplamaya çalışıyorum. Hobbit'in bu 1997 basımını da Nadir'de gördüm. Fakat satıcının İzmir'de olduğunu öğrenince elden satın almanın daha keyifli olacağını düşündüm ^_^ Kitabı Anka Sahaf'tan aldım, ki kendisi kitap fiyatlarını makul düzeyde tutan ender sahaflardan... Galiba Anka'yı nisan ortası gibi ziyaret etmiştim; Nadir'den ilk alışverişimi gerçekleştirdikten birkaç hafta sonraydı. Anka Sahaf'ı da Nadir Kitap'ta görmüştüm, adresine internetten ulaşıp gitmiştim. Sahafı bulmak başta çok zor gelmişti bana; ilk gidişimde bir saat boyunca sahafın yerini aramıştım. Etraftaki esnafa sora sora buldum orasını :D Daha sonraki gidişlerimde yerini bulmak kolaylaştı :)

Şehir ve Yıldızlar'ı yaz ortasında almıştım. Bir arkadaşım sahaftan kitap alacağını söyleyince, ben de ona katılmak istedim ^_^ Sahafın Nadir'deki hesabına bakıp ilgimi çeken kitaplarını incelemiştim. Yanlış hatırlamıyorsam, gittiğimiz sahaf Pia Kitabevi'ydi. Alsancak Gar'dan Kıbrıs Şehitleri'ne doğru ilerlemiştik, o aralarda bir yerdeydi. Şimdi gitsem bulamam sanırım ve o taraflarda bayağı bir sahaf varmış diye duydum; umarım sahafın adını doğru hatırlıyorumdur :D Sahaftaki atmosfer çok güzeldi ve sahibi de ilgili biriydi. Kitapları bizzat aldığımız için, ikimizden de 5 liralık kargo ücretini fiyattan düşürmüştü. Sahafta o sıralarda ilgimi çeken başka bir kitap yoktu; fakat burasını da listeme ekledim, arada bir hesabına bakıp yeni gelenleri inceleyeceğim ^_^

Önceki alışveriş yazımda, arkadaşlarla kendi aramızda yaptığımız anlaşmadan dolayı kitap almayacağım demiştim ama... Birkaç güne bir başka alışveriş yazısı gelecek :D Ben de o zamana kadar, okuyabildiğim kadar sayfa okumaya çalışayım da yeni kitapları hak edeyim ^_^

post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder