, , , , , , ,

Yorum: Buket Uzuner - Güneş Yiyen Çingene


Kitabın Adı: Güneş Yiyen Çingene
Yazarı: Buket Uzuner
Yayınevi: Everest Yayınları
Basım Yılı: Ekim 2011, 17. Basım
Sayfa Sayısı: 118

   Buket Uzuner'i bu kitapla tanıdım ve çok beğendim. Keşke daha önce tanışsaydım kitaplarıyla.
   Kitap birbirinden bağımsız dokuz öyküden oluşuyor. Belirli bir düzende giden romanlara alışan ben, öyküyü bitirene kadar ne olduğunu pek anlayamadım. Bitirdikten sonra arkama yaslandım ve sonraki öyküye geçene kadar bitirdiğim öyküyü düşündüm.

   Öykülerin her biri çok ilginç, özellikle sonları... Yazar öyle bir yerde kesmiş ki, aslında kestiği yer edebi olarak en uygun yer fakat hayal gücünüz devamını istiyor. Burada da iş okuyucuya düşüyor. Devamını getirmek size kalıyor.
   Buket Uzuner'in üslubu okuduğumuz yazarlardan çok farklı. Dili sade gibi gözüküyor ve kitabın inceliğine bakarak bir günde biter bu kitap diye düşünüyorsunuz. Fakat sayfalar sizin hayal gücünüzle ağırlaşıyor ve ara vererek okumaya zorluyor sizi.
   Buket Uzuner'in üslubuna alışkın olmadığımdan ne beklediğimi ben bile bilmiyordum aslında. Ama sonuç tatmin edici, eğer üslubu diğer kitaplarında da aynıysa, okumak için sabırsızlanıyorum :)


Kitaptan küçük bir alıntı: 
Tanımadık birine atılan kahkaha, içi boyanmamış bir resim gibi her renge açıktır.
-Sayfa 48



Arka Kapak
   Güneş Yiyen Çingene, Türk öykü sanatına zengin düşgücü, dinamik ve şaşırtıcı üslubuyla yepyeni bir renk katan Buket Uzuner´in dokuz Öyküsünden oluşuyor.
  ´Genç, modern ve kentli´ diye tanımlanan anlatımıyla Buket Uzuner bu kitabında ´gülmek ve düşlemek´ eylemlerini ciddiye almamızı öneriyor. Güneş Yiyen Çingene, "Erişilmeyecek hiçbir şey yoktur, çünkü aslında her şey insanın kafasındadır. Güneş bile erişilmez değil artık!" diyor.
  Ve her zamanki gibi bütün bunları özgün kara mizah ve güleryüzlü ciddiyet renkleriyle anlatıyor Buket Uzuner.
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder