, ,

Kitap Alışverişi | 19


Yeni yılın ilk alışverişiyle, yeni yılın ilk yazısından merhaba :D Şurada bahsettiğim bir Kitapyurdu alışverişim vardı, bilmem hatırlar mısınız... İşte, oradaki hediye çekini kullanmak için ufak bir alışveriş yapayım, dedim. Çünkü biliyorum ki, o çeki aklımdayken kullanmazsam unutacağım.

Her neyse, kardeşimle ortak bir alışveriş gerçekleştirdik. Benim aldıklarım ise yukarıdakiler...

Aldıklarımın ayrıntısına geçmeden önce, alışverişten biraz bahsedeyim. Siparişi cuma akşamı oluşturdum ve kitaplar elime dün geçti. Nitekim biri hariç, sepetteki tüm kitaplar aynı gün temin ediliyordu; diğerinin temin süresi ise 1 gündü. Kitaplar umduğum sürede, kısa zamanda bana ulaştı. Fakat Kitapyurdu'nun şu paketlemesi ne olacak, hiç bilmiyorum... Önceki siparişimde paketlemeden memnun kalmıştım ama kitap temininde sorun yaşamıştım; ondan da öncekinde kitap temininde sorun yoktu ama kargo sorunluydu. Böyle bir ileri, bir geri giderek; her siparişte memnun kalmadığım bir nokta oluşturmayı başarıyorlar ya... Yaşadığım kargo sorunları, farklı bir kargo firması tercihiyle çözüldü. Bu siparişimde ücretsiz olduğu için MNG Kargo'yu seçmiştim ve firmayla sorun yaşamadım. Aynı şekilde kitap temininde de bir sıkıntım yoktu. Ama geçen siparişte düzeldiğini gördüğüm paketleme, bu sefer olmamıştı. Kitaplar kutudan, incecik bir plastiğe sarılı şekilde çıktı. Kutu diyorum ama aslında kutu da değil; büyük, kartondan bir zarf adeta... Keşke bu kartonun içinde, kitapların zarar görmesini engelleyecek balonlu naylon veya bunun muadili bir malzeme bulunsaydı. Kitaplar zarar görmemiş olarak geldi fakat zarar görebilirdi de; özellikle kutunun içinde bu kadar boşluk varsa... Kitapların kutu içinde hareket ederek, oraya buraya çarpmasını engelleyecek dolgu malzemeleri olmalı diye düşünüyorum.

Gelelim aldıklarıma ;) CMBYN'i şu anda okuyorum zaten; hem de böyle yavaş yavaş, tadını çıkara çıkara, her bir cümleyi derinden anlayarak... Kalbimi binbir parçaya bölen o sonu okumayı olabildiğince uzattığımdan değil :D Anlayacağınız, bu acıyı bir de ana dilimde yaşamak istedim ve Adınla Çağır Beni'yi aldım. Yanına da olayların -CMBYN gibi- İtalya'da geçtiği Yetenekli Bay Ripley'i ve eski Yunan edebiyatından Zincire Vurulmuş Prometheus'u ekledim.

Şimdi, bu kitaplar ne alaka, diye düşünebilirsiniz. Ama işin içine CMBYN'i ekleyince, her şey yerine oturuyor :) Yetenekli Bay Ripley, CMBYN fanlarına tavsiye edilen kitaplar listelerinde sürekli karşıma çıkmıştı ve evet, "listeleri" diyorum çünkü böyle bir sürü liste buldum. Listedeki çoğu kitapların CMBYN ile alakasına pek katılamayacağım, ama kendi listemi oluşturmamda bayağı katkısı olduğunu söyleyebilirim. Konusu ilgimi çekince hakkında biraz araştırma yaptım, ön okumasına baktım ve kitabı sepete attım.

Zincire Vurulmuş Prometheus'u da CMBYN'in içimdeki antik Yunan ve Roma ilgisini uyandırmasıyla sepete atmış bulundum. Doğup büyüdüğüm şehirden dolayı, küçüklüğümden beri eski Yunan uygarlığına karşı hep bir merakım vardı. CMBYN o merakı canlandırdı ve Perlmanlardaki o kültür dolu atmosferi yakalayabilmek için Zincire Vurulmuş Prometeus'u aldım. Şu eski yorumları yazmayı bitirebilirsem, CMBYN'in de etkisiyle, buralarda bolca eski Yunan eserlerine ait kitap incelemeleri de görebileceksiniz ^_^

post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Hıım CMBYN ilk defa duyuyorum ☺️🙋🏻‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CMBYN ile tanışmanıza vesile olduğuma nasıl sevindim, anlatamam :D Hem kitabını hem de filmini tavsiye ederim ;)

      Sil