, , , ,

2018 Yılının En İyileri!


2018'in son gününden merhaba! Yeni yılınızı şimdiden kutluyorum :) Dileklerinizin gerçekleştiği bir yıl geçirmenizi dilerim :) 2019'da daha düzenli bir hayatımın olmasını diliyorum ben. Yeni yıl ile birlikte hem burayı hem de özel hayatımı belli bir düzene oturtacağım bazı fikirlerim var, bunları gerçekleştirmek için sabırsızlanıyorum ^_^

Bugünü, klasikleşmiş yılın en iyileri yazısına ayırdım. Okuduğum en iyi kitapları, izlediğim en iyi filmleri listeledim ^_^

Okuduğum En İyi 5 Kitap

Bu yılı, geçen seneye kıyasla, kitap açısından çok iyi geçirdiğimi söyleyebilirim. 2018 benim için, bolca çizgi roman okuduğum ve kitap zevkimin -özellikle de çizgi romanlarda- artık oturmaya başladığı bir yıl oldu.



Saga, bu yıl okuduğum en iyi kitap olmakla kalmıyor; aynı zamanda, okuduğum en iyi çizgi romanlardan biri de... Bilim kurgunun birazcık fantazya ile karıştırılıp gerçek sorunların, çatışmaların anlatıldığı müthiş bir eser. Saga'yı çizgi roman seven, sevmeyen herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.



Bir süredir fantastik kitaplardan uzaklaşmıştım, fakat Cadıların Keşfi bunu, kısa bir süreliğine de olsa tersine çevirdi. Bayağıdır böylesine keyif aldığım, içinde kaybolabildiğim bir fantastik kitap okumamıştım. Büyüleyici karakterleri ve sırlarla dolu kurgusuyla Cadıların Keşfi, bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan, serilerden biriydi.



Gurur ve Önyargı, uzun zamandır okumak istediğim ama elimin bir türlü gitmediği kitaplardan biriydi. Kitap, herkesin dediği kadar vardı; ama ben en çok da yazıldığı zamanın romantizme bakışını okumaktan çok keyif aldım.



Koku, okumadan önce filmini izlediğim kitaplardan biri ve bu yılki en iyiler listeme girdi. Kitabın anlatımı güçlü, felsefi yanı kuvvetli; ama ben özellikle canlı, hissettiren betimlemelerine hayran kaldım. Herkese tavsiye ediyorum.



Asimov'un eşsiz düşünceleri ve engin tartışmalarıyla geleceği, bilhassa yapay zeka alanındaki çalışmaları şekillendireceğini düşündüğüm, her yönüyle etkileyici bir kitap. Asimov evrenine girmek için Ben, Robot'un okunabileceği kanısındayım.


İzlediğim En İyi 5 Dizi

Bu sene gerek tür, gerekse ülke bakımından çeşitlilik gösteren diziler izledim. Dizi konusundaki performansımı geçen seneye göre düşük bulsam da izlediğim dizilerin kaliteli yapımlar olması, bunu telafi ediyor :)



Zekice yazılmış senaryosu, çeşitli karakterleri ve başarılı oyunculuklarıyla La Casa de Papel, bu yıl izlediğim en iyi dizilerin başında geliyor. Ayrıca dilini bilmediğim, anlamak için altyazıya ihtiyaç duyduğum farklı yapımları izleyerek entelektüel birikimimi artırmak konusunda bana önayak olan bir diziydi.



A Discovery of Witches'ın senaryosu da kitabı gibi gizem doluydu. Önce diziyi izlesem de, daha sonra kitabı okuyunca fark ettim ki oyuncu seçimleri fazlasıyla yerindeydi. Kitabı gibi dizisini de büyük bir keyifle tükettiğimi söyleyebilirim. Tek şikayetim, dizide her şeyin bir çırpıda olup bitmesiydi. Onun dışında, A Discovery of Witches bu yıl izlediğim en iyi dizilerden biriydi.



Şahsiyet nefes kesen, sürükleyici senaryosu ve kaliteli oyuncularıyla bir solukta bitirdiğim, en iyi Türk yapımlarından biri. İntrosu, olayların anlatılış biçimi, sahnelerin çekimleri, renklerin ve nesnelerin kullanımı o kadar güzel ki; her sahnesi birer şölen...



2. sezondaki karakter odağı değişimi dışında, orijinal Skam'a bu kadar benzeyen, bu benzerliğiyle hem orijinalini hem de kendisini övebilen bir Skam versiyonu daha yok. Skam Italia, oyuncuların karakterlere uygunluğundan performanslarının canlılığına kadar, her şeyiyle Skam'a yeni bir soluk getiren fakat aynı zamanda eskisini de yad ettiren, müthiş bir uyarlama. Skam'ı sevenlerin İtalyan versiyonuna bakması gerektiğini düşünüyorum.



Viktoryen Dönemi gerek kostümleri gerekse mekanlarıyla ekranlara çok iyi yansıtan, etkileyici bir dizi. Tarihin ilk modern sayılabilecek psikolojik çalışmalarını nasıl işlediğini merak ettiğim için diziye başlamıştım, ama umduğumdan çok daha fazlasını buldum. Bana biraz Sherlock'u, biraz da Penny Dreadful'u hatırlatıyor ve bu iki yapımı seviyorsanız The Alienist'e bakmanızı öneririm.


İzlediğim En İyi 5 Film

Kendimi uzun soluklu dizilere kaptıracak zamanım pek olmadığından, filmlere ağırlık verdiğim bir yıl geçirdim. Dizilerde olduğu gibi, film konusunda da farklı ülkelerin farklı türlerdeki yapımlarını izlemeye çalıştım.



Şu film hakkında, daha önce söylemediğim ne yazabilirim, bilmiyorum... Hayatımda izlediğim en güzel, en saf, en yoğun filmlerden biriydi. İzlemediyseniz mutlaka izleyin, sonra bir daha izleyin, sonra bir daha, bir daha...



Avengers: Infinity War, bu yüzyılda çıkan bütün Marvel filmlerini bir araya getiren, Marvel evreninin en önemli filmi. Her bir sahnesinin büyük önem taşıdığı, baştan sonra soluksuz bir biçimde seyrettiğim, harika ötesi bir filmdi. Devamını da dört gözle beklemekteyim ;)




Şu film için Eddie Redmayne'in oyunculuğu deyip, geçmek istiyorum. Çünkü The Danish Girl'ü tanımlayacak daha açıklayıcı, isabetli kelimeleri yazabileceğimi sanmıyorum -_-



Parodilerle dolu senaryosu ve ilginç karakterleriyle Heathers, izlediğim en garip ve komik filmlerden biriydi. Oyuncuların güçlü performanslarıyla, dikkatleri çektiği tartışmalı noktalarıyla cüretkar bir yapım. Kara mizah sevenlere, izlemelerini tavsiye ederim.



Jeux d'enfants, izlediğim en alışılmadık romantik filmlerden biriydi. Oyuncuların tutkulu performanslarına bayıldım; senaryosunu ise biraz merak uyandırıcı, biraz da kavraması güç buldum. Fakat o filme yakışır şaşırtıcılıktaki sonu gerçekten hoşuma gitti.


post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Cadıların Keşfi'ni, önce dizisini izlediğim için de bu kadar çok severek okudum sanırım... Okurken gözümde hep dizideki oyuncular canlandı ve birkaçı, işlerini beğeniyle takip ettiğim oyunculardan ^_^

    Bu seneki kitap ve çizgi roman fiyatlarını düşünemiyorum bile... Umarım yakın zamanda, güzel bir indirime denk gelebilirsin.

    Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Saga nın övgüsünü çok duydum ama henüz okuma fırsatım olmadı.
    Cadıların Keşfini ben de çok beğenmiştim. Uzun ama doyurucu bir kitaptı.
    Ben Robot u uzun zaman önce okumuştum.Konuyu fazla hatırlayamasam da, sağlam bir bilim kurgu kitabı olduğunu hatırlıyorum.

    YanıtlaSil