, , , ,

Kitap Alışverişi | 15


Uzun bir aradan sonra merhaba :) İşteki yoğunluktan dolayı buralara pek uğrayamadım. Yazın yoğunluk azalır, ben de geri dönerim diye düşünmüştüm ama umduğum gibi olmadı. Bloga yazı giremesem de kitap okumaya ve okuduklarım hakkında notlar almaya çalışıyorum. Hepsinin yorumunu yavaş da olsa yazıp yayınlayacağım ;)

Blogun buradaki Instagram hesabını takip edenler görmüştür, geçen hafta yaptığım kitap alışverişim dün elime ulaştı. Onun yazısını hazırlamaya koyulmuştum ki, temmuzda aldığım kitaplardan bahsetmediğimi fark ettim. O kitapları da dahil edip dopdolu bir yazı hazırlamak istedim ^_^

Geçen ay biri Okuoku'dan biri İlknokta'dan olmak üzere 2 kitap alışverişi gerçekleştirdim. Aslında kitapların hepsini İlknokta'dan alacaktım, çünkü sepetimdeki kitapların çoğu İthaki'dendi. Fakat kardeşimle almak istediğimiz her kitabı orada bulamayınca, Okuoku'dan ayrı bir alışveriş daha gerçekleştirdik.

 

İlknokta'dan ilgimi çeken yeni Bilimkurgu Klasikleri'ni, indirimde olan Mezarlık Kitabı'nın çizgi romanı ile Siyah Orkide'yi ve Asimov'un yeni çevrilen kitabı Toz Gibi Yıldızlar'ı aldım. Toz Gibi Yıldızlar önsiparişte olduğundan, verdiğim sipariş 5 gün sonra elime ulaştı. Buna rağmen, kitapların teminini ve ulaşımı hızlı buldum ben. Kitaplar kartona sarılı bir şekilde ve hasarsız geldi. Kitapların yanında gelen ayraçları ve minik kitapçıkları ise ayrıca sevdim :) Kargo firması ise Yurtiçi'ydi.


Ejderhalar'ın Dansı İlknokta'da olmadığından Okuoku'dan da bir alışveriş yapmış olduk. Kargo ödememek için kardeşim de birkaç kitap aldı. Aldıklarından birinin teminini 3 gün kadar beklemek zorunda kaldık; sitede belirtilen tedarik süresi olan 3 günün sonunda kitabın baskısının olmadığını öğrendik. Kitabın ücreti ise sipariş kargoya verildikten 4 gün sonra kartıma iade edildi. İptal edilen kitap nedeniyle ödeyeceğim tutar, ücretsiz kargo sınırının altına düşmesine rağmen ek olarak kargo ücreti ödemedim. Bunu nedeni ise sanırım önce benden tam ücretin alınması, ardından iadenin kartıma yapılması.

Tamam, anlıyorum; sitede on binlerce kitap kayıtlı ve bunların her birinin kaydını tutmak zor. Fakat kitapların baskısı olmadığı halde var olarak gösterilmesi, insanın gerçekten sinirini bozuyor.

Her neyse, Okuoku siparişim bu gecikmeden dolayı İlknokta siparişimle aynı gün elime ulaştı. Kitaplar karton kutuda ve hasarsız geldi. Her zamanki gibi, Okuoku ayraçları ve bir adet kahve de kutunun içindeydi. Bu iki siparişten biri balonlu naylona sarılıydı, ama hangisi olduğunu hatırlayamadım; muhtemelen Okuoku'dan olanlardı. Okuoku siparişimin kargo firması da Yurtiçi'ydi.


Gelelim dünkü alışverişe :) Alışverişi Kitapyurdu'ndan yaptık ve bu sefer ben Türk Edebiyatı ağırlıklı bir alışveriş gerçekleştirirken, kardeşim Modern Klasikler Dizisi'nden kitaplar aldı. Siparişimiz tam 1 hafta sonra elimize ulaştı. Kitaplardan birinin temin süresi 3 gün olduğundan biraz beklemek zorunda kaldık. Sonrasında kargo firmasıyla yaşananlar da kitapların elimize geçmesini geciktirdi.

Şöyle ki, kargo bir gecede İstanbul'dan İzmir'e ulaştı. Fakat 48 saatte, birbirine komşu bir ilçeden diğerine gidemedi o kargo. Siparişimiz yanlış şubeye gittiği için yönlendirme yapıldı ve o şube de adresimiz kutunun üstünde doğru bir şekilde yazıyor olmasına rağmen nasıl oluyorsa evin adresi yanlış alındığından, "evde bulunamadı" bahanesiyle kargo tekrar şubeye geri döndü. İşin komiği, tam da o gün kargo firması tarafından arandım ve adresi tekrar ettim. Ama öyle bir adres olmadığı konusunda ısrar edildi ve teslimatı yapacak olan kişi arandı ve tabii o sırada ben de beklemeye alındım ama tüm konuşmaları duyabiliyordum da. Konuşmada kargocunun öyle bir şey demediğini, yanlış adresten bahsetmediğini söylediğini duydum. Birkaç dakikalık tartışmanın ardından bana geri dönüldü ve daire numaram alındı. Ardından görüşme sonlandırıldı. Ben de kargo gelecek diye hevesle beklemeye başladım. Hatta balkona da çıktım ki, sokaktan geçtiğinde burada olduğumu belirtip yardımcı olabileyim... Dağıtım saati bitene kadar, 2-3 saat boyunca bekledim ki zaten eve girdiğim saatlerde adresimde bana ulaşamadıklarından dolayı kargoyu teslim edemediklerine dair telefonuma mesaj geldi. Sitesinde ise kapıma uğrama notu bırakıldığı yazılıydı.

Kutunun üstünde adresim doğru bir şekilde yazmasına rağmen adresi yanlış anlamalarını geçtim, 25 yıldır aynı evde oturduğumu ve kargonun daha önce defalarca bu adrese teslimat yapmasını da geçtim; kargo nasıl oluyor da doğru şubeye gidemiyor ve sisteme neden doğru bilgiler girilmiyor... Kargonun doğru şubeye gitmesi, bir ilçeden diğerine aktarımı 48 saat mi sürüyor ve bu sürede neden sisteme hiçbir bilgi girilmiyor, ben anlamıyorum.

Şu "evde bulunamadı" olayı sinirimi tepeme öyle bir çıkardı ki, sitesinden hemen bir şikayet formu oluşturdum ve ekran görüntüleri ekleyip durumu açıkladım. Ertesi gün, sabahın köründe kargomun bugün dağıtıma çıkacağına dair mesaj geldi ve birkaç saat içinde eve teslim edildi.

Bu arada, yukarıda bahsi geçen kargonun Yurtiçi olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz :) Aras Kargo'yudu ve ben Yurtiçi'ni seçmediğime pişman olacağımı düşünmezdim.

Neyse ki kitaplardaki hasar minimum düzeydeydi. Şu sıralar Kitapyurdu ne yaşıyor bilmiyorum ama eski formunda olmadığı kesin... Kitapların yanında ek ayraçlardan yoktu ve kitaplar kalın bir lastikle birbirine tutturulmuş ve kartonla sarmalanmıştı. Şu lastik yüzünden kitapların bazılarında iz çıksa da, kitaplarıma kavuştuğum için seviniyorum artık...

Bunlar dışında yaptığım kitap alışverişleri de vardı aslında. Ama o alışverişlerimi sahaflardan gerçekleştirdiğimden ve aldıklarım 3-4 kitap olduğundan buraya koymadım. Onlar için de ayrı bir yazı hazırlamayı düşünüyorum, özellikle de Nadir Kitap'tan yaptığım alışverişten bahsetmek istiyorum; fakat o yazılar ne zamana gelir, bilmiyorum.

Ben yine kitap okumaya, okuduklarım hakkında notlar almaya devam edeyim. Hepsinin yorumlarını en kısa sürede yazacağım, merak etmeyin ;)

post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder