, ,

Kitap Alışverişi | 8


Son zamanlarda birçok kitabın yeniden basıldığının haberini vermiştim. Bu haberleri duyar duymaz para biriktirmeye başlamıştım ve sonunda birkaç gün önce kitap siparişimi verdim. Kitaplar ise biraz önce elime ulaştı ^_^

Aldıklarıma geçmeden önce paketin durumu hakkında gözlemlediklerimi aktarayım. Bu, İlknokta'dan yaptığım ikinci alışverişimdi. İlk alışveriş yazımı burada bulabilirsiniz. Yine kitaplar kutuya konmak yerine kartona sarılmıştı. Kartonun fotoğrafta kutu gibi durduğuna bakmayın, yan kısımlar boş. Fakat bu sefer, ilk alışverişimdeki gibi kitapların çevresi kartonla kaplanmıştı ve üstüne de yukarıda görmüş olduğunuz geniş bir karton sarılmıştı. Yani, kitaplar hiçbir şekilde gözükmüyordu.


Bu sefer de kitapların çevresinde balonlu naylon vardı ki ben bu yöntemi tercih edenlerdenim. Balonlu naylon, kitapların zarar görmesini büyük ölçüde engellediğinden İlknokta'nın paketleme tarzından genel olarak memnunum :) Paketlemedeki tek olumsuzluk alttaki kitabın biraz daha uzun olmasından kaynaklı bükülmeydi; balonlu naylon kitapların çevresine sıkıca sarıldığından alttaki kitap birazcık kıvrılmıştı. Ama paketten çıkınca çok keskin bir bükülme olmadığını gördüm; kitap zarar görmemişti, yani ;) Fakat kitapları yakında inceleyince iki kitabın kapağında birer tane ufak çizilme olduğunu gördüm. Nasıl olmuş olabilir, hiçbir fikrim yok; ama göze çok batmadığı için bunu o kadar da önemsemiyorum.


Aldıklarım ise yukarıda görülüyor ^_^ Marvel 1602 ile Amerikan Tanrıları'nın yeniden basıldığını duyunca sevinçten deliye dönmüştüm zira ikisi de uzun zamandır alıp okumak istediğim kitaplardı :) Dr. Jekyll ile Bay Hyde'ı ise dizisinden sonra almaya karar vermiştim. Kitabın adını yıllar önce duymuş ve konusunu okumuştum ama alınacaklar listemde alt sıralarda bulunuyordu. Dizisini sevince, sepeti biraz daha doldurmak için kitabı almak istedim. Aynı şekilde, Trenzalore Öyküleri de sepeti doldurmak için aldığım bir kitaptı. 11. Doktor'u diğerleri kadar sevmesem de kitabını merak ediyorum, bakalım beni nasıl bir kitap bekliyor...

Ayrıca, alışverişi İninal Kart'la yaptığımı da belirteyim. Önceliğim kapıda ödeme seçeneğiydi çünkü karta para yatırmakla uğraşmak istemiyordum. Ama İlknokta'nın kapıda ödemeyi kaldırdığını gördüm. Nedenini bilmiyorum fakat buna üzüldüm açıkçası... 

Sonuç olarak, alışverişimden memnun kaldım. Özellikle süre konusunda sıkıntı yaşayacağımı düşünmüştüm çünkü kitapların temin süresi 3-5 gün arasında değişiyordu. Siparişi pazartesi akşamı vermiştim, bugün elime ulaştı. Onun dışında sipariş verirken bolca ayraç, özellikle yazarlı olanlardan koymalarını rica etmiştim; en üstte Tolkien'lı olanı görünce nasıl sevindim, anlatamam :D Tek olumsuzluk paketlemeydi, sanırım. Kitapları gözükmeyecek şekilde paketleyip karton ile kitaplar arasında balonlu naylon koymaları, kitapların zarar görmesini engelliyorsa koli olayına fazla takılmıyorum, artık. Bir de şu iki kitaptaki çizikler olmasaydı, internetten yaptığım en mükemmel kitap alışverişim bu olacaktı ^_^

post signature
Paylaş:

3 yorum:

  1. Buraya benim amerikan tanrılarımın gelmediğinin yazmaya gelmedim ama kitabı nerede görsem söylemeden duramıyorum -_- İlknoktadan nefret ediyorum.
    :) Ne güzel keyifle oku.Okuduğum ilk çizgi roman age of ultron hiçbir şey anlamadım yarıda kaldı gibi.O yüzden
    soru1:Marvel 1602 için herhangi bir şey okumuş olmalımıyım?
    soru2:Doctor who adına ne bir şey okudum ne izledim nerden başlıyım? Hangi kitabı okumalıyım ilk? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyle ya, içinde kalmasın. Hakkındır, duyur sesini :) Bayağı bir kişi sorun yaşamış sanırım; ama ben şimdiye kadar bir sorun yaşamadım İlknokta'yla, umarım ileride de yaşamam.

      Çizgi romanda bildiğimiz Marvel karakterlerine yapılan göndermeleri filan anlamak için karakterler hakkında az biraz bilgi sahibi olmak iyi olur diye düşünüyorum; yoksa çoğu şeyi kaçırırız gibime geliyor. Benim de çok bir bilgim yok, açıkçası. Okuyup göreceğim :D

      Seri, dizi bazlı olduğundan öncelikle diziyi izlemeni öneririm. Modern seriden, 9. Doktor'la başla sen; modern seri bitince istersen klasik seriyi ve filmini de izlersin ama bulması zor olur onları. Hayaller klasik seriden 1. Doktor'la başlayıp 12ye kadar sırasıyla gitmek, ama torrentta bile çok zor bulunuyor klasik seri ve çoooooook uzun, cidden uzun :/ O yüzden modern seriden başlamak en iyisi. Serinin genel işleyişini kapınca da 8. Doktor'un olduğu filmi izlersin. Filmde her şey çok net değil; o yüzden kronolojik sıralamada film, modern seriden önce gelse de önce filmi izlemenin kafa karıştırmaktan başka bir işe yarayacağını sanmam. Diziyi özümsersen film, çok daha anlamlı geliyor :) Diziyi izledikten sonra hangi DW kitabına önce başladığının pek bir anlamı yok, bence. Ama 11 Doktor 11 Öykü, tüm Doktorlara yer verdiği için ilk sıraya alınabilir.Ardından bulabildiğin DW kitaplarını Doktor sırasına dikkat ederek okursan daha çok zevk alırsın diye düşünüyorum ^_^ Sonuç olarak, diziyi önce izlemeni ve kitap sıralamasına o kadar takmamanı öneririm. Sonuçta, izleyince göreceksin, Doktor'un da dediği gibi zaman düz bir çizgi değil; hele ki Doktor'unki hiç değil :D

      Sil
    2. okunması gereken çook kitabım var zaten :D almamak en iyisi şimdilik.Önce dizi demek sırf arya için izlenecekler arasında ileri alacam bu diziyi *-* maisie williams için her şey :D

      Sil