, , , , , , , ,

Dizi Notları | 3



Sömestrın büyük bir kısmını dizi izleyerek geçirdim. Dizi izlemeye başladığım zaman gözüm hiçbir şeyi görmediği için de ne blogla ilgilenebildim ne de kitap okuyabildim. Yazmak istediğim birçok yazı birikmiş durumda; hepsini en kısa sürede yazıp yayınlamayı planlıyorum. Bu arada, eski kitap okuma düzenime dönebilmek için de son zamanlarda severek izlediğim dizilerden bahsedersem, dizi konusunda kendimi biraz olsun frenleyebileceğimi düşündüm ^_^


Endeavour'u, yine İngiliz dizilerine sardığım bir dönemde keşfettim. Biraz araştırınca, Endeavour'un aslında Colin Dexter tarafından yazılan bir polisiye romandan hatta seriden uyarlandığını öğrendim ve çok şaşırdım. 10dan fazla kitaptan oluşan bu seri dilimize çevrilmediği için adını duymamış olmam doğal tabii. Bunu öğrendikten sonra ise diziyi daha bir sevdim :)

Aslında bu seriyi konu alan Inspector Morse adında, eski yapım bir başka dizi daha var. EndeavourInspector Morse'un prequel'i. Yani dizi, karakterin gençlik dönemini işliyor. Bense, karakterin yaşadıklarını kronolojik olarak izlemek istediğim için Endeavour'dan başlama kararı aldım.

Dizinin konusundan da kısaca bahsedeyim. Dizi açılışı 1960lı yıllarla yapıyor. Endeavour Morse, zeki bir polis memuru. Aslında kendisi üniversiteyi yarım bırakıyor, akabinde orduya yazılıp oradan, eleman eksikliğinin giderilmesi için bir süreliğine polis teşkilatına atanıyor. Burada da kalmak istemediğine karar verip istifa etmeyi düşünürken, kayıp bir kızın cesedinin bulunduğu davayla ilgilenmeye başlıyor.

Senaryonun roman serisine uygunluğunu kitapları okumadığım için bilemeyeceğim ama senaryonun zekice yazıldığını söyleyebilirim. Bölüm başında gösterilen kısa sahneler bölüm sonunda, bir yapbozun parçaları gibi birbirine uyuyor ve senaryo bu şekilde, ustaca işleniyor. Her bir bölümde farklı bir olay işlense de bölümleri birbirine bağlayan ufak ayrıntıları görmek de mümkün. Dizinin tek olumsuzluğu sezonlarının çok az bölümden oluşması. Pilot bölümünü de sayarsak dizinin şu anda toplam 9 bölümü var. Eski dönem polisiyeleri seviyorsanız Endeavour'u kaçırmayın, derim ;)


İngiliz dizilerine devam edeyim dedim ve kendimi Black Sails'e kaptırdığım sıralarda, dizinin Kaptan Flint'i Toby Stephens'ın Vexed adında bir başka dizisini buldum. Zaten Vexed, mini dizi olduğu için izleyecek yeni bir dizi bulana kadar yetti bana.

Dizi hem polisiye hem de komedi türüne ait. Dizideki olaylar ise günümüzde geçiyor. İki dedektifin olayları çözmesini konu alıyor. Olaylar çözülürken bu dedektiflerin yaşamlarından bilgilere de yer veriliyor. Dizinin şu anda 2 sezonu mevcut; Toby Stephens iki sezonda da Dedektif Jack Armstrong'u canlandırırken, ilk sezondaki partneri olan bayan dedektif ikinci sezonda yer almıyor. Ama onun yerine başka bir bayan dedektif geliyor.

Dizinin şu anda ne durumda olduğunu bilmiyorum, devam edip etmeyeceği hakkında bir bilgiye rastlamadım. Ama umarım devam eder zira daha önce bu tarz bir yapım izlediğimi hatırlamıyorum. Dedektifler bir yandan olayları çözerken diğer yandan izleyiciyi başarılı bir şekilde güldürebiliyor. Diziyi herkese tavsiye ediyorum. Fakat diziyi izlemek isterseniz, yerli dizi izleme sitelerinde bulamayacağınızı da belirtmeliyim. Ben birkaç ayarlama yapıp Hulu'dan izledim. Alt yazı yoktu fakat dil konusunda neredeyse hiç sorun yaşamadım. Orta seviyede İngilizcesi olanlar için de sorun olmayacaktır diye düşünüyorum.


The Musketeers'ı dizi sitelerinde son zamanlarda görüyordum. Fakat kitabı okumadığım için diziye de başlamak istememiştim. İzleyecek dizi kalmadığı için The Musketeers'e baktım, hem İngiltere yapımı olduğu hem de diziyi sevdiğim için devam etme kararı aldım :)

Dizinin konusundan bahsetmeme gerek yok, sanırım. Üç Silahşörler'i işlediği söyleniyor. Kitabı okumadığım için aralarındaki benzerlikleri, farklılıkları, vs. bilemeyeceğim ama senaryosu gayet güzel. Oyuncuları genelde tanıdık simalardan oluşuyor. Dekor ve kıyafetlerin de özenle hazırlandığı belli.

Dizi şu anda 2. sezonunu yayınlıyor. 3. sezon onayını da aldığını biliyorum. Aksiyonu yüksek, kaliteli bir yapım izlemek isteyenler The Musketeers'i tercih edebilir. Benim gibi, kitabı okuyacak fırsatı bir türlü yakalayamadıysanız da bu dizi sayesinde biraz gaza gelip kitabı edinebilirsiniz :D


Vikings'i ise geçen sene izlemiştim. Ama nedense, ilk bölümden sonra diziyi izlemeyi bırakmışım. Hangi akla hizmet böyle bir şey yaptıysam artık... Geçtiğimiz haftalarda yine dizi yokluğundan Vikings'i de aradan çıkarayım dedim; fakat bu sefer diziye bayağı bir sardım. Zaten sezonlarında az bölüm var, diziyi birkaç günde bitirip yeni sezona gün saymaya başladım :) Nitekim dizi 3. sezonuna geçen perşembe başladı, dizi sitelerine de cuma günü düştü. Çok değil, bir hafta kadar beklemişimdir yeni sezonu, ama bu süre bile geçmek bilmedi benim için. 3. sezonun ilk bölümünün tadı ise damağımda kaldı.

Dizide efsanevi viking savaşçısının, Ragnar Lodbrok'un hayatı anlatılıyor. Dizinin senaryosundan oyuncularına, kostümlerden müziklere kadar her şeyi çok kaliteli. Bir de benim gibi İskandinav mitolojisiyle ilgiliyseniz, Vikings sizin için bulunmaz nimet olabiliyor :)


The Originals da başlayıp yarım bıraktığım dizilerdendi. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine diziye bir şans daha verme kararı aldım. Aslında diziyi "kesin yarım" olarak etiketlemiştim, yani bir daha dönüp bakmayacaktım. Ama işte, dizi yokluğundan dolayı bu haftanın başında bakmış bulundum. Zaten diziyi Elijah için izliyordum diyebilirim, ilk bölümlerini izleyip bırakmamın ana nedeni ise dizide gelişen olaylar sebebiyle Elijah'ın sonraki bölümlerde yer almayacağını düşünmemdi. Bir de The Vampire Diaries gibi saçmalayacağından korktuğum için diziyi izlemeyi pek istemiyordum. Ama şimdilik güzel gidiyor, ilk sezonu bitirmeme birkaç bölüm kaldı. Hatta, The Originals umduğumdan da iyi çıktı :D

Son bir ayda izlediğim diziler bu şekilde... Ayrıca düzenli olarak takip ettiğim, haftalık bölümleri gelen dizileri izliyorum. Yani şu sıralar dizi konusunda eksiğim yok, fazlam var :D Dizileri kitaplarla biraz dengeleyebilirsem, blogla ilgilenmek gibi diğer eylemlerin de devamı gelir diye düşünüyorum ^_^

post signature
Paylaş:

2 yorum:

  1. Yazıya ilk olarak Vikings,Black Sails yada diğerleri ile başlamak yerine Endeavour gibi bir yapımı ilk olarak anlatmaya başlamanız Dizinin kalitesini de dizi zevkinizin gayet iyi olduğunu da ortaya çıkarıyor :) Benimde severek takip ettiğim bir dizidir Endeavour.Geçen yıl bu zamanlar yazılmış bir konuya bugün yorum yapma sebebim ise 3.sezon 1.bölümü ile bu gün Endeavour dizisinin ekranlara geri dönmesi ve google aramasında konuya tesadüfen rastlamış olmamdır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Endeavour, kaliteli olduğunu düşündüğüm polisiyelerden... Keyifli seyirler size ^_^

      Sil