, , , , , , , , ,

Yorum: Pam Bachorz - Candor


Tür: Aşk, Bilim Kurgu, Distopya, Genç-Yetişkin
Goodreads Puanı: 3,62 (3.545 oy)
Orijinal Adı: Candor
Yayınevi: Delidolu Yayınları
Çeviri: Muzaffer Mankır
Basım Yılı: 2013
Sayfa Sayısı: 280
Bir yer hayal edin...

Buradan çıkış yok. Hissetmek, karar almak, söz sahibi olmak imkânsız.
Candor'da seçim şansı yok.

Özgürlük yalnızca Oscar'a ait bir kavramken Nia tüm dengeleri altüst edecek. Oscar, Nia ile Candor arasında bir tercih yapmalı; aşk ile güven, bilinmezlik ile sıradanlık arasında...

Ödenecek ağır bedeller olsa da... farklı olmak çaba gerektirir.

"Soluk soluğa okunacak bu gerçekci kurgunun şaşırtıcı sonuna hazır olun."
-Publisher Weekly

"Psikolojik gerilimi yüksek, heyecanlı bir hikâye."
-The Times of London

"Pam Bachorz'ın yarattığı karakterler dâhice."
-Reading Rocks
Candor, kitap fuarından aldığım kitaplardan biriydi. Araya başka kitaplar girince kitap bir süre kitaplığımda okunmayı bekledi. Bu süreyi daha fazla uzatmak istemedim ve kitabı eylül ayı listeme ekledim :)

Yazarın kurguladığı dünya ilgi çekici. Her açıdan mükemmel gözüken bir kasabada müziğin arasına gizlenmiş mesajlar, insanların bilinçaltını etkileyerek onları bambaşka birine dönüştürüyor. Kitabı merak etmemi sağlayan da bu fikirdi ve ben bu fikri oldukça sıradışı buldum.

Kitapta şöyle olsaymış daha iyi olurmuş dediğim birkaç kısım var. Bunlardan biri, kitapta birçok karakterin hem geçmişlerinin hem de kişilik özelliklerinin yüzeysel olarak işlenmesi. Bu karakterler hakkında biraz daha bilgi verilseydi kitabın daha da zenginleşeceği kanaatindeyim. Gözüme çarpan bir diğer olumsuzluk ise kitabın olaylara yavaş girmesi. İlk bölümlerde Candor yerine Oscar ile Nia arasındaki ilişkinin üzerinde durulması kitabın başlarında sıkılmama neden oldu. Ama olaylar başladıktan sonra kitabı elimden bırakmam daha da zorlaştı.

Kitabın geniş zaman kipiyle yazılması ise beni rahatsız etmedi, bu durumu başlarda biraz garipsesem de okudukça alıştım.

Kitabın sonu şok ediciydi. Öyle ki, 'Vay be, ne sondu ama!' diye kitabın sonuna bayılsam mı yoksa 'Ne biçim bir son bu ya!' diye isyan mı etsem bilemedim... Bu kararsızlıkla, son sayfaları yazarın bir şaşırtmaca yaptığını düşünerek tekrar tekrar okudum; yetmedi internetten araştırdım :D Yazarın, kitabın son bölümü için okuyucuların bu olaydan sonra neler olabileceğini uzun uzun düşünmesini istediğini söyleyen bir röportajını okudum. Biraz daha araştırarak yazarın, Candor'un devam kitabını yazmaya daha başlamamış olduğunu öğrendim. Candor'un bir serinin ilk kitabı olacağını biliyoruz fakat ortada henüz bir seri adı bile yok. Anlaşılan, Candor ile devam kitabı arasında bayağı bir zaman farkı olacak...

Candor, yayınevi tarafından hazırlanan kapağın, yurt dışı kapaklarından daha iyi olduğu ender kitaplardan. Kitabın ABD kapağıyla ana tema bakımından benzerlik gösterse de birkaç değişiklikle hoş ve özgün bir kapak hazırladıklarını düşünüyorum.

Kitap, birkaç eksiği olsa da akıcıydı. İlginç kurgusu ve şaşırtıcı sonuyla Candor, severek okuduğum distopyaların arasındaki yerini aldı.



Gülümsemesi çekici ve içten. Bunun kaybolmasını istemiyorum. Ama ne yapabilirim?.. Ona nasıl ayak uydurabilirim? Bunu yapıp yine de güvende kalabilir miyim?





post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder