, , , , , , , ,

Yorum: Lorraine Freeney & Tara McCarthy - Şahane Hatalar Cumartesi


Kitabın Adı: Şahane Hatalar Cumartesi
Yazarı: Lorraine Freeney & Tara McCarthy
Yayınevi: April Yayınları
Orijinal Adı: Big Night Out
Çeviri: Avi Pardo
Basım Yılı: Mayıs 2013, 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 424

Şahane Hatalar'ın ilk iki kitabını okumuştum fakat pek beğenmemiştim. Bu yüzden, Şahane Hatalar Cumartesi'ye de bu ön yargıyla başladım. Fakat bu kitabı, diğer Şahane Hatalar'dan daha çok sevdim.
Devamı spoiler içerir.

Şahane Hatalar, diğer kitaplardan okuma şekli bakımından ayrılıyor. Kitabın ilk sayfasından okumaya başlıyorsunuz. Bölümün sonunda sizden bir tercih yapmanız bekleniyor. Yaptığınız tercihe göre belirtilen sayfa numarasından okumaya devam ediyorsunuz. Sonuç olarak kitaptaki olaylar sizin tercihlerinize göre ilerliyor. Şahane Hatalar Cumartesi'nde de olaylar okuyucunun tercihlerine göre ilerliyor. Tek fark, giriş bölümünde okuyucuya, okumak istediği karakterin cinsiyetini seçme şansı tanınıyor. Kitabın girişinde olaylar bir adamın ağzından anlatılsa da adamın yanında bir kadın karakter de mevcut, ikisi de cumartesi gecesi için ayrı mekanlara gidecekler. Okuyucu, hangi cinsiyetteki karakteri okumak istiyorsa seçimini yapıyor ve kitaba başlamış oluyor.

Okuyucuyla aynı cinsiyette olmayan ana karakterin, okuyucuyla karakterin bütünleşmesine ortam hazırlamadığını düşünüyorum. Şahsen, ben de bir erkek karakterin seçimleri yerine hemcinsimin seçimlerini okumayı tercih ederim. Çünkü yaptığım seçimler ile kitaba müdahalede bulunuyorum ve karaktere yön veriyorum. Eh, ister istemez kendimi o karakterin yerine koyuyorum. Bu yüzden, okuyacağımız cinsiyeti seçme şansı verilmesi benim gözümde büyük bir artı.

Şahane Hatalar'ın ilk iki kitabına kıyasla Şahane Hatalar Cumartesi daha çok kitap kıvamında. İlk iki kitapta, kitap okuduğumu hissedememiştim. Sanırım bu durum yazarlar ve onların üslubuyla ilgili. İlk iki kitabın yazarı aynıydı, fakat sonraki Şahane Hatalar'ın yazarları farklı. Yazarın değişmesini olumlu bir değişiklik olarak görüyorum.

Her ne kadar kitabı, ilk iki Şahane Hatalar'a göre severek okuduysam da kitabın tamamını okuyamadığım için kitabı yarım bırakmış gibi hissediyorum. Şahane Hatalar'ın okuma şeklinin özgün olduğunu düşünsem de bana pek fazla hitap etmiyor. 

Uzun lafın kısası, Şahane Hatalar Cumartesi'yi serinin diğer kitaplarına göre daha çok sevdim. Fakat okuma şekli yüzünden seriye tam olarak ısınamadım. Kitaba, kitap gözüyle değil de eğlence ya da minik bir oyun gözüyle bakıldığında kitaptan daha çok zevk alınacağını düşünüyorum. Ve son olarak da April Yayınları'na kitabı yolladıkları için teşekkür ediyorum :)

Kitaptan küçük bir alıntı:
Mark muhteşem olmakla birlikte, onunla birlikteyken sürekli onu etkileme çabası içindesin sanki, oysa Jeff ile... Jeff muhtemelen seni sevgili kedisine bebek giysileri giydirip çamaşır ipine bağladığın zamanlardan hatırlıyor ve senden hâlâ hoşlanıyor.
-Sayfa 311



ARKA KAPAK


post signature
Paylaş:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder