, , , , , , , , , , ,

Kitap Dostları, Kitap Tur #5 | Bir Isırık Daha - Chloe Neill | Kitap Yorumu


Görüldüğü üzere ismimizi Kitap Dostları olarak değiştirdik. Yeni ismimizle, uzun bir aradan sonra 5. Kitap Turumuz ile karşınızdayız! Bu turda, Chloe Neill'in Chicago Vampirleri serisinin üçüncü kitabı Bir Isırık Daha'yı inceledik. Tur takvimimizi aşağıda bulabilirsiniz.



Tur Takvimi


27 Haziran Perşembe

Yorum Cadısı: Kitap Yorumu
Yorum Durağım: Kitap Yorumu
SaklamaKabı: Kitap ve Yazar Tanıtımı + Çekiliş
Sihirbazın Güncesi: Karakterlerle Söyleşi + Çekiliş


28 Haziran Cuma

SaklamaKabı: Kitap Yorumu
Sihirbazın Güncesi: Kitap Yorumu
Yorum Cadısı: Ön Okuma + Çekiliş
Yorum Durağım: Alıntılar + Çekiliş


YORUMUM

Serinin ilk kitabı Bazı Kızlar Isırır beklediğimden çok daha iyi çıkmıştı. İkinci kitabı olan Gece Isırıkları'nda umduğumu bulamamıştım. Üçüncü kitabı Bir Isırık Daha ise beklentilerimi fazlasıyla karşıladı.

Amacı bir savaş başlatmak olan Celina'nın Heyet tarafından salıverilmesi, Chicago'daki vampir evlerini alarma geçirmiş durumdaydı. Alarma geçen tek tür vampirler değil tabii. Şekil değiştirenlerin Kuzey Amerika Merkez Grubu, yaklaşan savaş öncesi ne yapmaları gerektiğini tartışmak üzere Chicago'da toplanacaklar. İki seçenekleri var: ya geçmişte yaptıkları gibi vampirlere yardım eli uzatmayıp Alaska'ya göç edecekler, ya da tarihlerinde bir ilke imza atıp savaşta vampirlerin yanında yer alacaklar. Bu toplantıya şekil değiştirenleri ikna etmek için Cadogan evinin Lideri Ethan Sullivan ve Muhafız Merit de davet ediliyor. Merit'in yeni görevi bu iki tür arasında arabuluculuk yapmak. Bu zaman zarfında grubun başkanı Gabriel Keene'yi hedef alan saldırılar düzenleniyor. Şimdi Merit, hem vampirlerle şekil değiştirenler arasındaki tansiyonu düşürmek hem de sürü liderine korumalık yapmak zorunda. Bunların üstüne, Ethan'la arasındaki ilişkiyi lider-muhafız düzeyinde tutmaya çalışmak da ekleniyor ve işler Merit için gittikçe karışıyor.

İlk iki kitabın aksine, Bir Isırık Daha'da vampirlerden ziyade şekil değiştirenler üzerine yoğunlaşılmıştı. Kitapta şekil değiştirenlerin özellikleri, davranışları ve dönüşümleri üzerine birçok bilgi mevcut. Serideki diğer türlerin özelliklerini merak ediyordum. Kitap, şekil değiştirenler hakkındaki bazı sorularımı cevaplamış oldu.

Serinin ilk iki kitabında karakterlere bir yakınlık hissedemediğimi yazmıştım. Fakat bu durum yavaş yavaş değişmeye başlıyor. Birçok karaktere, özellikle de Merit'e bu kitapla ısınmaya başladım. Fakat aynı şeyi Ethan için söyleyemeyeceğim. Aslında ilk kitaplarda Ethan'ı sevmiştim, 'Adam bilmemkaçyüz yaşında, kim bilir başından neler geçti de Merit'e karşı böyle davranıyor...' filan diyordum. Ama yok... Adam, bildiğin dengesizmiş meğersem. Serinin ilk iki kitabı boyunca 'Acaba bu Ethan beni kitap aracılığıyla büyüsü altında filan mı tutuyordu da adama karşı sempati besledim?' diye düşünmeden edemiyorum. Neyse ki serinin üçüncü kitabında bir aydınlanma yaşadım da gözlerim açıldı, adamın ne mal olduğunu görmüş oldum. Ethan, kitap boyunca öyle davranışlarda bulundu ki kitaba girip kalbine kazık saplayasım, başını kesip bir mızrağa geçiresim ve Ethan gibi davranan karakterlere bu yolla bir mesaj yollayasım geldi. Hele ki Ethan'ın, kitabın sonlarında bir davranışı var ki... Dengesiz, kan emici, pis herif! Neyse tamam, sakinim :) 'Böyle karakterler düşmanımın okuduğu kitapta bile yer almasın!' deyip Ethan konusunu kapatayım, yoksa bu yazı kitap yorumundan ziyade Ethan'a karşı beslediğim nefreti kustuğum bir yazı olacak. 

Serinin ikinci kitabı Gece Isırıkları'nda hayal kırıklığına uğramıştım. Bir Isırık Daha'nın birçok yönüyle Gece Isırıkları'ndan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bunlardan biri sürükleyicilik ve akıcılık. Gece Isırıkları'nı biraz sıkılarak okumuştum. Bunun en büyük nedeni de aksiyon eksikliğiydi. Bir Isırık Daha'da ise aksiyonu bol sahneler bulunuyor. İki kitap arasındaki bir diğer fark çeviri ve yazım hataları. İki kitabın da çevirmeni aynı kişi olmasına karşın çevirinin daha iyi olduğunu, anlatım bozukluklarının ve yazım hatalarının azaldığını gördüm.

Kitap kapağından da biraz bahsedeyim. Kitabın ABD kapağına bayıldım. Kapaktaki kadın gerek fiziksel özellikleriyle gerekse giyimiyle ve kılıcıyla tam Merit! Bizim kapaktaki kadın ise Merit, saçını boyayıp 30larının sonlarındayken vampire dönüştürülseydi nasıl biri olurdu cevabını verecek türden biri. Bu kadın yerine Merit'e daha çok benzeyecek biri koyulursa, daha iyi olabilir.

Sonuç olarak, kitap gayet güzeldi. Ethan'ın egoistliğine ve dengesiz davranışlarına rağmen kitabı severek okudum. Seriye devam eder miyim bilmiyorum, ama kitaptaki bir karakter yüzünden de seriyi bırakmak istemiyorum. 



Katkılarından dolayı Optimum Kitap'a teşekkür ederiz!

post signature
Paylaş:

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık cann *-* Kapak hakkında söylediklerine katılıyorum. Yurtdışı kapaklarının ilk 2 kitabı kötü olsa da 3'ten sonra toparladılar biz yapamadık

    YanıtlaSil