, , , , , , , , , , , ,

2012'nin En İyileri


Öncelikle herkesin yeni yılını kutluyorum. Sağlık, huzur, mutluluk, neşe ve kitap dolu bir 2013 yılı diliyorum :)
2012'nin son gününde böyle bir postun olması gerektiğini düşündüm ve oturup 2012'de okuduğum/izlediğim en iyi 3 kitap, dizi ve filmi yazmaya karar verdim ;) 


Okuduğum En İyi 3 Kitap

1. Silmarillion - J. R. R. Tolkien 
Orta Dünya'yı daha iyi anlamak/öğrenmek için okuduğum muhteşem ötesi bir eser. 2012'yi geçtim hayatımda okuduğum en iyi kitap sıralamasında ilk üçe rahatlıkla girer :)

2. Güneş Yiyen Çingene - Buket Uzuner
Hayal gücümle ağırlaşan, ilginç kısa hikayelerin bulunduğu bu kitap benden 4 puan almasına karşın okuduğum diğer kitaplardan çok farklıydı. Herkes, Buket Uzuner'in en azından bir kitabını okumalı diye düşünüyorum :)

3. Anne - Caroline Leavitt
Bu roman beni o kadar etkilemişti ki yorumumu paylaşmak için blog açmaya karar vermiştim. 16 yaşındaki Sara'nın hamileliğini ve yaşadıklarını anlatan duygu dolu bir kitap.

İzlediğim En İyi 3 Dizi

1. Fringe 
FBI ajanı Olivia Dunham'ın, günümüzün Einstein'ı Walter Bishop'ın ve en az onun kadar zeki olan oğlu Peter'ın açıklanamayan, birbiriyle bağlantılı gizemli olayları çözmesini anlatıyor. Dizimag'teki reytinglere bakarken Fringe'i sürekli üst sıralarda görüyordum. Diziyi biraz araştırdıktan sonra izlemeyi uygun gördüm ve  Fringe'den sonra polisiye-gizem-bilim kurgu konulu dizilere ağırlık vermeye başladım. Yani kısacası bendeki bu dizi furyası Fringe sayesinde başladı :) 

2. The Mentalist
Medyum gibi davranan Patrick Jane, bir seri katil olan Red John'un yakalanması için polisle işbirliği içindedir. Katıldığı bir televizyon şovunda Red John'un hakkında atıp tutması sonucu eşi ve kızı Red John tarafından öldürülür. CBI ile birlikte çalışmaya başlayan Jane'in tek amacı ise intikamını almaktır. 20 gün önce izlemeye başladığım ve derslerin yoğunluğundan dolayı yeni yayınlanan bölümlerine hala yetişemediğim aşırı sürükleyici bir dizi :)

3. Revolution
2012'de elektriklerin gitmesiyle dünya karanlığa gömülüyor.. 15 yıl sonra ise bildiğimiz dünyanın yerini daha ilkel ve acımasız olanı almış. İnsanlar hayatta kalmaya, Milisler ise kurdukları düzeni korumaya çalışıyor. Televizyonda tanıtımını gördükten sonra ilgimi çeken, henüz ilk sezonunu yayınlayan yeni bir dizi. Şu ana kadar fazla olay görmesem de arka planının güçlü olduğunu düşünüyorum. 

İzlediğim En İyi 3 Film

1. The Hobbit: Unexpected Journey
Uzun zamandır merakla beklediğim, senaryodan görüntü kalitesine kadar her şeyine bayıldığım bir filmdi. İlk fırsatta tekrar sinemaya gidip izlemeyi düşünüyorum :)

2. A Beautiful Mind
Derste şizofreniyi işlerken filmin adı geçmişti. Merak edip izlediğim iyi olmuş. Keşke daha önce izleseydim dediğim, bugüne kadar izlediğim en iyi filmlerden biri.

3. The Hunger Games
Kitap serisini filmine birkaç ay kala bitirmiştim. Kitapla uyuşmayan yerleri olmasına rağmen severek izlediğim bir filmdi. Serinin 2. filmi olan Catching Fire'ı da merakla beklemekteyim :)
Paylaş:

2 yorum:

  1. Akıl Oyunları çok güzel filmdir, zamanında dayıp kulağımdan çekip zorla izletmişti... Favorilerim arasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin yapım yılına bakarsam, izlemekte geç bile kalmışım ben :D

      Sil