, , , , , , ,

Yorum: Ted Dekker - Yeşil (The Circle, #0)


Kitabın Adı: Yeşil
Yazarı: Ted Dekker
Yayınevi: Martı Yayınları
Orijinal Adı: Green
Çeviri: Mihriban Doğan
Basım Yılı: Ekim 2010, 1. Basım
Sayfa Sayısı: 524

   Seri tamamlanalı neredeyse bir yıl olacak fakat ben seriye yeni başlıyorum. Aslında çok önceden methidi duydum Çember Serisi'nin. Son kitap da çıkıp sete eklenince ben de ekledim sepete :)
   Konusuna gelirsek; kitap genel olarak iyi-kötü çatışması üzerine kurulmuş. Bir tarafta Işığın Tanrısı Elyon, diğer tarafta Karanlığın Tanrısı Teelah... Thomas Hunter günümüzden 2000 yıl sonraki geleceğe gitmiştir. Savaşlar yaşamış ve bunun sonunda da düzeni sağlamayı başarmıştır. Fakat sağladığı düzen çoğuna göre soyut bir kavram üzerine kuruludur, Elyon. Elyon'a inananlar Çember'in bir üyesidir ve Çember yavaş yavaş kırılmaya başlamıştır. İnananlar inançlarından şüphe etmeye başladıkça savaşlar baş gösterir. Thomas insanları inançlarına geri döndürmeye, savaşları engellemeye çalışır fakat bunun için günümüze de dönmek zorunda kalır. Ayrıca bütün bunlarına sebep olan Bill, günümüzde bazı araştırmalara başlamıştır. Nelere sebep olduğunu tahmin etmektedir ve Thomas'ın günümüze dönmesini sağlayan kitapları alıp Thomas'ı günümüze hapseder, kendisi ise gözlerini gelecekte açar. 2000 yıl gelecekte savaşlar devam ederken Thomas geleceğe gitmenin yolunu aramaya başlar ve bulur da. Geleceğe gittiğindeyse her şey için çok geç olduğunu fark eder. Thomas tüm bunları düzeltebileceğini düşünerek Elyon'dan bir şans ister. Thomas gerçekte kim olduğundan habersiz günümüzden biraz önceye gönderilir ve seri bana göre buradan itibaren başlıyor.
   Konusu biraz kafa karıştırıcı aslında. Yeşil, Kitap Sıfır olarak geçiyor. Yani bu kitabı isterseniz seri başlangıcı olarak görün isterseniz seri sonu. Ben seriye Yeşil ile başlamak istedim zira Türkiye'de serinin basılan ilk kitabı buydu. Bir filmin sadece sonunu izleyip oradan çıkarımlar yaparak başlarda neler olduğunu tahmin edebilirsiniz ya, işte ben de Yeşil'i bitirince aynen böyle hissettim. Yeşil, bana göre serinin son kitabı. Bu kitabı bitirdikten sonra ayrıntıları tahmin edemesem de olayların nereye varacağını tahmin edebilirim sanırım. Seriye başlamak isteyenler Yeşil'i sona saklamalılar bence. Benim gibi Yeşil'i önce okuyanların kafalarında soru işaretleri oluşacak.
   Kitabın başları gerçekten de çok kafa karıştırıcı. Olaylara ortadan girmiş gibi hissettim. Başlarda neler olduğunu merak ettiğimden kitabın zevkini tam olarak çıkaramadım. Hem geçmişte nelerin nasıl olduğunu çözmeye çalıştım hem de okuduğum olayların bağlantılarını karşılaştırdım. Bu sebeple de okurken gerçekten yoruldum. Seriyi bitirdikten sonra sanırım her şey daha çok yerine oturacak ama şimdilik benim aklımda tonlarca soru var.
   Kurgu çok başarılı. Fakat aynı zamanda biraz da karışık. Zaman kavramı söz konu olduğunda benim için bir olayın başlangıcı ve bitişi olmalı. İşte sanırım burada zorlandım ben. Adı üstünde Çember Serisi, olaylar -tahminimce- döngüden ibaret. Yani başlangıç sizi bitişe götürürken bitiş de sizi başlangıca götürüyor. Kitap boyunca bu kavramlar üzerine kafa yordum. Her şeyin başlangıcı aynı zamanda nasıl da bitişi olabiliyor? Umarım seriyi bitirdikten sonra tüm sorularıma cevap bulmuş ve her şeyi tam anlamıyla kavramış olurum :)


Kitaptan küçük bir alıntı:
O benim suyum, iyi olan her şeyin Bağışlayıcısından bir hediye o bana. O benim yerim, göğüm, uyanma ve uyuma sebebim. O benim hayatım!
-Sayfa  397




Arka Kapak
   24 yaşındaki genç Thomas Hunter, bizim dünyamızda ve bizim yaşadığımız zamanda bir gün uyuyakalır ve gözlerini 2000 yıl ileride, kadim peygamberlerin önceden bildirdiği o korkunç kıyametin yakıp yıktığı başka bir dünyaya ait Kara Ormanda açar.
Savaş, ihanet, hastalık ve ölüm, yaşayan her canlıyı tehdit etmektedir ve buna engel olabilecek tek bir kişi vardır: Thomas Hunter.
   Dünyanın dengesinin aniden şiddetle sarsılması ise an meselesidir.
   Thomas zamanlar arası geçişi bulmalı ve iki dünyanın da kurtuluş anahtarının gizli olabileceği dünyamıza dönmelidir.
   Daha önce duyduklarınıza hiç benzemeyen bir kıyamet öyküsüne buyurun. Bu kendi tarihimizle ilişkili, öylesine şaşırtıcı bir öykü ki başka bir dünyada olduğunuzu unutacaksınız
Paylaş:

2 yorum:

  1. Ben de başladığımda afalladım. Anlamakta zorlandım ve bıraktım. Sizce 0'dan mı başlanmalı yoksa 1'den mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 0'dan başlamıştım ve aklım karışmıştı, yediğim spoiler da cabası olmuştu. 1'den başlamak en iyisi ;)

      Sil